قدردانی واشنگتن از امارات بابت حمایت از مواضع ترامپ علیه ایران

قدردانی واشنگتن از امارات بابت حمایت از مواضع ترامپ علیه ایران
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 15:37

طبق اعلام واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با وزیر خارجه امارات متحده عربی، از این کشور حاشیه خلیج فارس به دلیل حمایت از مواضع دونالد ترامپ علیه ایران قدردانی کرده است.

العالم-آمریکا

در حالی که وزیر خارجه امارات در حضور خبرنگاران به همتای آمریکایی خروج از برجام را تبریک گفت، واشنگتن خبر داده است که وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ هم از این کشور به دلیل حمایت از مواضع ضد ایرانی ایالات متحده قدردانی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره رایزنی‌های «مایک پامپئو» با وزیر خارجه اماراتی بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن خبر داد: «وزیر خارجه (آمریکا) قدردانی خود را به دلیل حمایت مستحکم امارات متحده عربی از تعهد رئیس‌جمهور ترامپ برای مقابله با تهدیدات غیر هسته‌ای ایران ابراز داشت».

بنا بر این بیانیه، پامپئو از این شیخ اماراتی به دلیل تلاش‌ها و کارهایش در جهت تقویت مشارکت استراتژیک، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور تشکر کرد.

در حالی که حمایت‌های آمریکا از تداوم حملات ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی به یمن ادامه دارد، طبق اعلام واشنگتن، پامپئو با این شیخ اماراتی درباره یمن رایزنی کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پامپئو و «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، «موافقت خود را درباره اهمیت حمایت همه طرف‌ها از فرایند تحت رهبری سازمان ملل به منظور حصول به یک راه حل جامع برای جنگ و درگیری یمن و تسهیل کمکهای انسان دوستانه اعلام کردند».

وزرای خارجه دو کشور درباره تنش‌ها و اختلافات بین عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با قطر هم رایزنی کردند.

پامپئو در این دیدار بر «تمایل» ترامپ برای «کاهش و در نهایت، حل اختلافات» بین دو طرف در آستانه نشست آتی سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس تاکید کردند.

این بیانیه پس از دیدار این دو مقام صورت گرفت؛ دیداری که در آن مقام اماراتی گفته بود: «به شما بابت موفقیت‌های اخیرتان در زمینه کره شمالی و تصمیم‌تان در خصوص ایران تبریک می‌گویم»

فارس

پربیننده ترین خبرها