لاوروف: آمریکا به طرف های برجام برای توقف روابط تجاری با ایران اولتیماتوم داده است

لاوروف: آمریکا به طرف های برجام برای توقف روابط تجاری با ایران اولتیماتوم داده است
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 16:35

وزیر امور خارجه روسیه گفته، آمریکا به سایر اعضای توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام فشار زیادی وارد می کند و به آنها اولتیماتوم داده است که باید روابط تجاری خود با تهران را متوقف کنند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری ریانووستی، سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آلان پیتر کایتانو همتای فیلیپینی خود اظهار داشته، آمریکا به کشورهای شرکت کننده در برجام فشار وارد می آورد تا از صادرات کالاهای مشخصی به این کشور خودداری کرده و از ایران نفت نخرند و برای این هدف نیز بازه زمانی 60 تا 90 روزه تعیین کرده است.
لاوروف با بیان اینکه این اقدام، فشار گسترده آمریکا بر سایر اعضای توافق هسته ای نام دارد، یادآوری کرده، شرکای اروپایی اعلام کرده اند که برای عدم وابستگی به آمریکا در روابط اقتصادی با ایران آماده می شوند و قصد دارند تدابیر جبران کننده در این رابطه اتخاذ کنند.
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه یک نکته در این خصوص آشکار است، گفته، آمریکا با خارج شدن از برجام تمام حق خود در چارچوب این سند را از دست داده است و هم اکنون به دنبال این است که دیگران نیز حقوق خود را در برجام را از دست بدهند.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در آستانه نشست امروز (سه شنبه) در بروکسل درحمایت از برجام گفته است، در کنار فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا گزینه های موجود را برای پشتیبانی از تداوم معافیت ایران از تحریم بررسی و تعهدات  خود را در برجام تضمین خواهیم.

پربیننده ترین خبرها