مفتح: افزایش حقوق کارکنان، پلکانی و نزولی تا 20 درصد خواهد بود

مفتح: افزایش حقوق کارکنان، پلکانی و نزولی تا 20 درصد خواهد بود
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 17:55

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح استفساریه میزان افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال 97 خبر داده و گفته، بر اساس مصوبه مجلس میزان افزایش حقوق در سال جاری باید به صورت پلکانی نزولی تا سقف 20 درصد باشد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمدمهدی مفتح با اشاره به نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفته، امروز در صحن علنی مجلس دو فوریت طرح استفساریه افزایش حقوق کارکنان در سال 97، به تصویب رسیده است.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرده، بررسی این طرح به جهت دو فوریتی بودن، در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرده، بر اساس مصوبه مجلس میزان افزایش حقوق در سال جاری باید به صورت پلکانی نزولی تا سقف 20 درصد باشد.
مفتح یادآور شده، دولت آیین نامه ای در این باره به تصویب رسانده که به اعتقاد نمایندگان با این آیین نامه، هدف قانونگذار تامین نمی شود.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی گفته، به همین جهت، در کمیسیون این استفساریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحی، تکلیف افزایش پلکانی حقوق کارکنان در سال 97 مشخص شد.
به گزارش خانه ملت، عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرده، در متن استفساریه آمده است که آیا منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء یک بند (الف) تبصره (12) قانون بودجه سال 1397 کل کشور این است که طبقات پایین تر از افزایش بیشتری برخوردار شوند، میزان افزایش پایین ترین طبقه 20 درصد است؟ که نمایندگان آن را تایید کردند؛ یعنی با این حساب میزان افزایش پایین ترین طبقه 20درصد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها