سردار صفوی: اقتدار امروز ایران، اصلی ‌ترین عامل بازدارنگی برای دشمنان است

سردار صفوی: اقتدار امروز ایران، اصلی ‌ترین عامل بازدارنگی برای دشمنان است
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 10:32

به گفته مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، قدرت امروز ایران به حدی رسیده که اقتدار آن عامل بازدارندگی است.

العالم - ایران / سیاسی

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نشست واکاوی عملیات بیت المقدس در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اظهار داشت: هدف اساسی و غیر قابل تغییر هر حکومتی حفظ بقای ملی، استقلال، سرزمین، ارزش‌ها و منافع ملی و امنیت ملی است؛ لذا ارتش صدام این هدف‌ها را مورد تهاجم قرار داد و در پی از بین بردن نظام سیاسی کشورمان بود.

وی با اشاره به اینکه صدام فردی بود که برای امضای قرارداد 1975 پیش قدم شد، گفت: بزرگترین اشتباه عراق این بود که قدرت امام و ملت ایران و ارتش را دست کم گرفته بود، هر چند ارتش اوضاع خاصی داشت اما هنوز روی پا بود به نحوی که در روز دوم جنگ نیروی هوایی ارتش چنان عراق را بمباران کرد که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: هدف ما در سال‌های اولیه جنگ این بود که حملات پی در پی انجام دهیم و فرصتی به صدام برای بازسازی ارتش ندهیم. همچنین هدفمان رسیدن به مرزهای بین المللی بود؛ با این حال بعضی‌ها تصور می‌کنند عملیات‌هایی که انجام دادیم بی‌حساب و کتاب بوده است. عملیات‌ها با روش‌های عقلانی طراحی و اجرا می‌شد؛ چون برتری فکری داشتیم.

وی تاکید کرد: تهدیدات امروز علیه ایران فرامنطقه‌ای است؛ چون هیچ کشوری که در همسایگی ایران قرار دارد را به تنهایی تهدید نمی‌دانیم بنابر این قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و صهیونیست‌ها تهدید هستند. همچنین تهدیدات آینده دریاپایه و هواپایه است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: آمریکایی‌ها بعد از شکست در عراق و افغانستان در استراتژی نظامی خود نوشتند که آمریکا دیگر جنگی مانند عراق و افغانستان شروع نمی‌کند پس جنگ آینده دورایستا، کوتاه‌مدت و پرشدت بوده و تکنولوژی و فناوری در آن پیچیده خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه عوامل اقتدار ملی کشورمان ملت و نیروهای مسلح ایران هستند، گفت: اکنون قدرت کشورمان به حدی رسیده که اقتدار آن عامل بازدارندگی است؛ کشوری قدرتمند با 81 میلیون نفر جمعیت هستیم و نفوذ سیاسی و قدرت نظامی ما نسبت به 36 سال قبل حتی در مقابل آمریکا و صهیونیست‌ها افزایش یافته است.

سردار صفوی با بیان اینکه برای پیشرفت و آبادانی باید مردم را در امور مختلف مانند اقتصاد مشارکت دهیم، اظهار داشت: نظام سیاسی و انقلاب ما با حضور و مشارکت دادن مردم در امور مختلف به پیشرفت و اقتدار می‌رسد. مردم خواستار امنیت پایدار هستند برای همین هوشیارند.

وی در خصوص عملیات بیت المقدس که در سال 61 انجام شد، اظهار داشت: هدف ما در عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر و رسیدن به مرزهای بین المللی بود؛ بنابراین عبور از مرز و تصرف بصره جزو اهداف عملیات نبود چون هنوز امام اجازه عبور از مرز را نداده بود، علاوه بر این برای ادامه عملیات در مرحله چهارم به لحاظ نیروی انسانی با کمبود نیرو مواجه شدیم.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: در مرحله سوم تلفات زیادی به دلیل مقاومت عراقی‌ها دادیم به نحوی که مجبور شدیم تعدادی نیرو از منطقه فتح المبین بیاوریم به همین خاطر تا قبل از مرحله چهارم که با گرای 270 درجه حرکت می‌کردیم در مرحله چهارم مجبور شدیم جهت حرکت را 90 درجه تغییر دهیم.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها