عضو حماس وجود توافق‌ برای توقف راهپیمایی‌های بازگشت را تکذیب کرد

عضو حماس وجود توافق‌ برای توقف راهپیمایی‌های بازگشت را تکذیب کرد
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 11:27

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، ادعاهای صهیونیستی مبنی بر توافق برای توقف راهپیمایی‌های بازگشت در مقابل رفع محاصره غزه را تکذیب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمود الزهار» از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرد خبر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» درباره وجود تفاهماتی میان این جنبش و رژیم صهیونیستی برای توقف راهپیمایی‌های بازگشت صحت ندارد.

الزهار در گفت‌وگویی با «فلسطین‌الیوم» افزود: اینها همه دروغ و افتراست، آنچه رژیم اشغالگر علیه تظاهرات‌کنندگان بی‌دفاع  انجام داد دلیل بر عدم وجود توافق‌ها برای توقف راهپیمایی‌های بازگشت است، این تظاهرات ادامه دارد و باید ادامه داشته باشد.

اخیرا از وجود میانجی‌گری‌هایی اروپایی و عربی برای پایان راهپیمایی بازگشت در مقابل رفع محاصره غزه خبر داده شده، الزهار در این باره گفت: مصر وعده بازگشایی گذرگاه‌ها و وارد شدن کالا به نوار غزه را داده و این آخرین چیزی است که ما شنیده‌ایم، مابقی کشورهای عربی به مسأله فلسطین و محاصره غزه توجهی ندارند.

این عضو ارشد حماس ادامه داد راهپیمایی بازگشت دستاوردهای زیادی داشت که از جمله آنها بازگشت مسأله فلسطین و آوارگان به دستورکارهای سیاسی منطقه‌ای، محلی و بین‌المللی و بازگشت همراهی ملت فلسطین به سمت رهبران حقیقی خود بود پس از آنکه مسیر توافق «اسلو» به رهبری «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان ، آنها را فریب داده بود.

وی تصریح کرد: ملت فلسطین از طریق راهپیمایی‌های بازگشت موفق شد پیام‌های شدید‌اللحنی علیه «معامله قرن» فرستادند و این راهپیمایی‌ها، امید را در دل ملت فلسططین زنده کرد. تظاهرات مذکور همچنین توانست در دل شهرک‌نشینان ترس و وحشت بیندازد. تهدیدات رژیم اشغالگر برای ترور فرماندهان حماس دلیل عجز و ناتوانی این رژیم است و تأثیری بر مقاومت و فرماندهان آن نخواهد داشت.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس آغاز شد و هنوز ادامه دارد؛ طی 2 روز گذشته (سه شنبه و دوشنبه) که مصادف با سالروز اشغال فلسطین و همچنین انتقال سفارت آمریکا به قدس بود، این تظاهرات‌ها به صورت بسیار گسترده برگزار شد و 63 نفر در آن به شهادت رسیدند، تعداد مجروحان نیز حدود 3 هزار نفر گزارش شد.

پربیننده ترین خبرها