کره جنوبی: باوجود اعتراضات کره شمالی به رزمایش با آمریکا ادامه می‌دهیم

کره جنوبی: باوجود اعتراضات کره شمالی به رزمایش با آمریکا ادامه می‌دهیم
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 11:58

کره جنوبی با وجود تهدید کره شمالی بر ادامه رزمایش میان سئول و واشنگتن تاکید کرد.

العالم - آسیا

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (چهارشنبه) و پس از لغو دیدار بلندپایه مقامات دو کره از سوی کره شمالی تاکید کرد که رزمایش میان آمریکا و کره جنوبی همچنان ادامه خواهد یافت. ساعاتی پیش کره شمالی در اعتراض به رزمایش میان واشنگتن و سئول نشست عالیرتبه مقامات دو کشور را لغو کرد.

رزمایش سالانه "مکس تاندر" که دو هفته به طول خواهد انجامید روز جمعه آغاز شد که در آن 100 فروند هواپیما، 8 فروند جت رادار گریز اف 22 و همچنین جنگنده‌های F-15 و F-16 ل شرکت خواهند داشت.

وزارت دفاع کره جنوبی در پیامی اعلام کرد: رزمایش طبق برنامه پیش خواهد رفت و با توجه به آن هیچ اختلافی میان آمریکا و کره جنوبی نیست.

در ادامه این پیام آمده است: علاوه بر این، رزمایش با هدف تقویت توانمندی خلبانان طراحی شده و به معنی اجرای یک ماموریت یا مانور حمله نیست.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی و ژنرال وینسنت بروکس، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جلسه‌ای فوق‌العاده برای واکنش به تصمیم غیرمنتظره کره شمالی مبنی بر لغو دیدار مقامات دو کره برگزار کردند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی از برگزاری این رزمایش به شدت انتقاد کرد و آن را تمرینی برای حمله و اقدامی تحریک‌آمیز در حین بهبود روابط دو کره خواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها