دبیرکل حزب الله لبنان:

اسرائیل و تکفیری ها تهدید واقعی منطقه هستند

اسرائیل و تکفیری ها تهدید واقعی منطقه هستند
دوشنبه 16 مرداد 1391 - 18:35

دبيرکل حزب الله لبنان، رژيم اشغالگر و تکفيري هاي مورد حمايت رژيم هاي عربي را تهديد واقعي امنيت و ثبات منطقه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" پس از مراسم افطار "هیأت بانوان حامی مقاومت اسلامی"، با اشاره به حادثه امروز در مرزهای مصر و کشته شدن چند سرباز مصری گفت: بزرگترین برنده در این حادثه اسرائیل است، به همین دلیل هر انسانی می تواند بگوید که این حادثه و اهداف آن مشکوک است.

سید حسن نصرالله به مسئولان، مردم و ارتش مصر تسلیت گفت و تأکید کرد: این حادثه بسیار ناراحت کننده است؛ و البته مسأله تأسف بار دیگر آن است که این حادثه به اسلام، دین و مقاومت نسبت داده شده، و شعارهایی در همین راستا سرداده اند.

وی افزود: انتظار می رفت که پس از تحولات مصر و همچنین بستن تونل ها در محاصره غزه گشایشی حاصل شود.

اسرائیل نخستین برنده فتنه انگیزی ها

سید حسن نصرالله هشدار داد: فتنه ای علیه مردم، ارتش، مسلمانان، مسیحیان در جریان است، و اسرائیل نخستین برنده این فتنه انگیزی ها است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: تأکید می کنم که این گونه حوادث هیچ ارتباطی با اسلام، دین و قرآن ندارد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: 2 تهدید واقعی امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته است، یکی از این دو تهدید اسرائیل و دیگری تفکرات تکفیری است که دولتهای عربی با نفت این کشورها درحال انتشار آن در دنیای اعراب و مسلمانان هستند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: به دلیل حوادث منطقه، این روزها برای ما بسیار دردناک و تأسف انگیز است .. در سوریه شاهد قتل و خون ریزی و ویرانی و ربودن زائران ایرانی و لبنانی، و در عراق شاهد انفجارهای مختلف هستیم، و علاوه بر حوادث قطیف در بحرین نیز شاهدیم که انسانهای مسالمت جو ربوده می شوند .

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت به ویژه پس از سال 2000 برای طرفهای داخلی، منطقه ای و بین المللی بسیار با اهمیت شده، و به شدت هدف (توطئه ها) قرار گرفته است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل مقاومت لبنان را نخستین تهدید برای خود می داند، این امر ما را به این حقیقت می رساند که اسرائیل (به دلیل وجود مقاومت) از حمله به لبنان و شکست از مقاومت می ترسد.

اطمینان خاطر رژیم اشغالگر از ارتشهای عربی

سید حسن نصرالله گفت: رژیم اسرائیل از ارتش های عظیم نظام های عربی اطمینان دارد، زیرا در این نظام ها آمریکا تصمیم گیرنده است، و همه سلاح هایی که در دست ارتش های عربی است اسرائیل را نگران نمی کند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این مسأله به معنای آن است که لبنان یک قدرت بازدارندگی به نام مقاومت دارد؛ و این نعمتی است که موجب می شود اسرائیل قبل از هرگونه تجاوز هزار بار فکر کند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: آیا طمع ورزی اسرائیل به خاک لبنان و آب، نفت و گاز ما به پایان رسیده است، که ما  از مقاومت اعلام بی نیازی کنیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: آیا ارتش می تواند یک قدرت بازدارندگی (برای لبنان) باشد؟ .. باید قدرت ارتش لبنان با ارتش رژیم اشغالگر توازن داشته باشد، در آن صورت می توان این قدرت بازدارندگی را محقق کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان، با تأکید بر ضرورت حل نگرانی ها در لبنان، گفت: راه حل لغو مقاومت نیست؛ بلکه راه حل حفظ و پاسداری از مقاومت، و گفت و گوی آرام (در داخل لبنان) برای بررسی نگرانی ها و حل آنها است.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها