سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ایران به اتریش

سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ایران به اتریش
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 12:14

سفیر اتریش در ایران از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور به عنوان نخستین سفر اروپایی در دومین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

العالم - ایران / اقتصادی

اشتفان شلتز در دیدار معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه علم و فناوری می‌تواند تسهیل‌گر روابط سیاسی باشد، اظهار داشت: ما برای بررسی نحوه تحقیقات و همکاری دوجانبه با استفاده از ظرفیت‌های مشترک موجود در تبریز هستیم که توافق با شرکت «ای آی تی» اتریش یکی از زمینه‌های آغاز همکاری است.

وی با تأکید بر اینکه باید گفت‌وگوها را به نتایج محسوسی برسانیم، تصریح کرد: باید بتوانیم روابط اقتصادی ایران و اتریش را به‌ویژه در تبریز تقویت کنیم.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به اتریش عنوان کرد و گفت: در دومین دوره ریاست جمهوری آقای دکتر روحانی، این اولین سفر اروپایی ایشان است که حتماً هیأت تجاری و اقتصادی را به همراه خواهند داشت و تبریز می‌تواند در هیات همراه رئیس‌جمهور نقش ایفا کند.

وی ازا ارائه بسته‌ای برای تقویت همکاری‌های ایران و اتریش خبر داد و گفت: نمی‌خواهم پنهان کنم که با توجه به شرایط حال حاضر، روابط اقتصادی ایران و اروپا در وضعیت مشکلی است اما ما بسته‌ای برای کاهش فشارهای تحریمی ارائه کردیم تا همکاری‌های بین ما و ایران تداوم داشته باشد.

سفیر اتریش در ایران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در چارچوب حقوقی و مالی بر کاهش فشار تحریم‌ها تاثیرگذار باشیم و سعی می‌کنیم در فرصت دو ماهه که دولت ایران در زمینه حفظ برجام به اروپا داده، این مسائل را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که قابل تحریم نیست و آموزش است، افزود: ایران نیاز به کمک توسعه‌ای ندارد بلکه نیاز به کمک برای شکوفایی ظرفیت‌های موجود خود دارد که آموزش می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

مهر

پربیننده ترین خبرها