هشدار سازمان ملل در مورد آوارگان میانمار

هشدار سازمان ملل در مورد آوارگان میانمار
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 13:15

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی که روز سه شنبه در مقر سازمان ملل برگزار شد، گفت: « کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز نگرانی خود را در مورد تشدید عملیات نظامی بین ارتش میانمار و گروههای مسلح در ایالت‌های کاچین و شان در شمال این کشور ابراز می کند.»

العالم- آمریکا

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان ملل متحد در مورد موج جدید آوارگان در ایالت‌های شان و کاچین در شمال میانمار به علت تشدید درگیری‌ها بین ارتش این کشور و گروههای مسلح این منطقه هشدار داد.سازمان ملل از دولت میانمار خواست به حق شهروندان خود برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در یانگون احترام بگذارد.

  فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی که روز سه شنبه در مقر سازمان ملل برگزار شد، گفت: « کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز نگرانی خود را در مورد تشدید عملیات نظامی بین ارتش میانمار و گروههای مسلح در ایالت‌های کاچین و شان در شمال این کشور ابراز می کند.»

وی تصریح کرد: « بالا گرفتن درگیری‌ها موج آوارگان را در پی داشته و همچنین موجب شده است برخی غیرنظامیان در مناطق جنگی گیر بیافتند. مسیرهای فرار از طریق جاده های کوهستانی و و جنگل‌ها خطرناک است. آوارگان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.»بنا بر اعلام سازمان ملل، در ماه ژانویه دست کم 10 هزار نفر از خانه هایشان در این ایالت‌ها گریخته اند.

پربیننده ترین خبرها