رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به متجاوزان:

به جای یمن، علیه 'اسرائیل' بجنگید

به جای یمن، علیه 'اسرائیل' بجنگید
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 17:13

'محمد علی الحوثی' رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با تاکید بر حمایت از آرمان فلسطین، خطاب به متجاوزان به کشورش گفت: به جای جنگ علیه یمن، طوفان قاطعیت علیه رژیم صهیونیستی به پا کنید که قدس را از دست فلسطینیان خارج کرده است.

العالم - یمن 

عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، عملیات نظامی را تحت عنوان 'طوفان قاطعیت' علیه یمن، آغاز کرد تا به بهانه بازگردان 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
به گزارش روز چهارشنبه سایت 'المسیره'، الحوثی در جمع هزاران یمنی معترض به کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی گفت: همان هایی که قدس را به صهیونیست ها تحویل دادند، عامل قتل مردم یمن هستند. 
وی افزود: آن ها (ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان) به بهانه بازگرداندن صنعا به آغوش اعراب، چهار سال است جنگ را بر مردم یمن تحمیل کرده اند، اما اکنون به راحتی قدس را تحویل رژیم صهیونیستی و آمریکا دادند. 
الحوثی گفت: موضع مردم یمن در برابر آرمان فلسطین ثابت است حتی اگر حکام عرب دست از آن بردارند. آمریکا هم هر تصمیمی علیه فلسطینیان بگیرد، ما از حمایت فلسطین و آرمانش عقب نشینی نمی کنیم. 
این مقام یمنی تصریح کرد: قدس امروز از دست کشورهای عربی خارج شده و در معرض توطئه دشمنان قرار گرفته است. دشمنان درباره آن قطعنامه صادر می شود به این مضمون که، دیگر یک پایتخت عربی نیست اما شما که نفت دارید و توانسته اید 17 کشور را برای نابودی یمن و حاکمیت آن بسیج کنید، بهتر است به جای یمن، 'طوفان قاطعیتی' علیه 'اسرائیل' به راه بیندازید و به جای محاصره کردن یمنی ها، با ارتش خود محاصره برادرانمان در فلسطین را بشکنید. 
وی از کشورهای عربی که ادعا می کنند برای بازگرداندن یمن به آغوش امت عربی می جنگند، خواست که راهی آزادسازی فلسطین شوند. 
هزاران یمنی روز سه شنبه در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار اخیر مردم غزه، در صنعا پایتخت یمن تظاهرات و با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «زنده باد قدس» همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند. 
نظامیان صهیونیست روز گذشته راهپیمایی مردم غزه در هفتادمین سالگرد «روز نکبت» (اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها) و اعتراض آنان به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را به خاک خون کشیدند که در جریان آن 61 تن شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شدند. 
روز دوشنبه گذشته (24 اردیبهشت)، آمریکا در یک مراسم رسمی و در میان تدابیر شدید امنیتی با حضور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی از مقامات آمریکایی از جمله 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری و 'جرد کوشنر' مشاور رئیس جمهوری و 'ایوانکا ترامپ' سفارتش را از تل آویو به قدس انتقال داد. 
این اقدام آمریکا با مخالفت های شدید منطقه ای و غیر منطقه ای روبه رو شده است و جامعه جهانی همچنان قدس شرقی را همچنان یک منطقه اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی می داند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها