تماس تلفنی اردوغان با سران قطر و سودان درباره تحولات فلسطین

تماس تلفنی اردوغان با سران قطر و سودان درباره تحولات فلسطین
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 - 19:27

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با سران قطر و سودان تحولات فلسطین در پرتو انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را بررسی کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان تحولات اخیر فلسطین و برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی که قرار است روز جمعه در استانبول برگزار شود، مورد بررسی قرار داد.

اردوغان در این تماس‌های تلفنی، به تبادل دیدگاه با سران این کشورها درباره مسائل مختلف از جمله تشدید تنش در منطقه در پرتو انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و ارتکاب جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان بی‌دفاع در نوار غزه پرداخت.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اردوغان، تمیم بن حمد و البشیر تأکید کردند که سکوت جامعه جهانی در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان جایز نیست.

سران سه کشور مذکور همچنین اهمیت اتخاذ تصمیم قاطع اعضای سازمان همکاری اسلامی در خصوص حوادث اخیر فلسطین را مورد تأکید قرار دادند.

نظامیان صهیونیست روز دوشنبه در جنایتی جدید فلسطینیان معترض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را که در مرز نوار غزه تظاهرات کرده بودند، هدف گلوله خود قرار داده و طی آن ۶۲ نفر را شهید و بیش از سه هزار نفر را زخمی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها