افسر آمریکایی: دست ترامپ برای اروپا رو شده است

افسر آمریکایی: دست ترامپ برای اروپا رو شده است
پنج‌شنبه 27 ارديبهشت 1397 - 01:32

افسر سابق جنگ روانی امریکا گفت: ترامپ به دنبال نمایش سیاست های خصمانه است.

العالم - آمریکا

اسکات بنت در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: سیاست های خصمانه امریکایی آنقدر نخ نما شده که حتی اروپایی ها هم خودشان را کنار می کشند و از همراهی ترامپ شانه خالی می کنند.

مایکل مالوف یکی از مشاورین پیشین پنتاگون در سوی دیگر استودیو گفت: ترامپ و کابینه اش به دنبال تغییر حکومت در ایران گام بر می دارند و بولتون فرد پیگیر در این موضوع محسوب می شود. ترامپ با شیوه منحصر به فردی که دارد خیال می کند که هیچ مانعی بر سر راه اهدافش وجود ندارد، ما باید این شیوه را شناسایی کرده و تحت کنترل درآوریم.

او ادامه داد: در حقیقت ترامپ قادر به نگهداری و ادامه توافق برجام نیست و فکر می کند این برجام ارثیه ای از دولت قبلی است و خواست واقعی او نیست.

اسکات بنت در تکمیل گفته های مایکل مالوف گفت: اگر در جایی ترامپ از دموکراسی صحبت می کند منظورش دموکراسی به سبک ترامپ است، آنهایی که به ترامپ رأی دادند هم به دنبال تغییر در سیاست های اجتماعی بودند، سیاست هایی که این روزها به چشم نمی خورد. نهادهای اطلاعاتی امریکا هم تأیید می کنند که ترامپ در تحقق شعارهای انتخاباتی خود موفق نبوده است.

او ادامه داد: ایران دارای مردمی با روحیه و بسیار سالم از حیث روانی است و امریکا هرگز نمی تواند ایرانیان را با سیاست منزوی سازی مهار کند. امریکا روزی تاوان سیاست های غلطی که برای ایران، روسیه و سوریه به کار می برد پس خواهد داد.

افسر سابق جنگ روانی امریکا تصریح کرد: امریکا با حضور در لیبی، عراق و افغانستان فقط اوضاع را خرابتر کرده است، هیچ فرد امریکایی نمی خواهد در خاورمیانه بماند زیرا قالب مردم امریکا معتقدند ماندن در خاورمیانه چیزی به جز اتلاف منابع مالی امریکا نیست.

اسکات بنت گفت: تیم منتخب ترامپ در سیاست های داخلی امریکا چیزی به جز فساد و تباهی و اهداف وحشتناک به همراه ندارد. با توجه به اینکه در ایران رهبری سیاسی مذهبی بسیار قوی وجود دارد بعید است که امریکا بتواند از ایران هم مانند دیگر کشورهای خاورمیانه، بهره بگیرد.

مایکل مالوف در سوی دیگر استودیو گفت: ترامپ از برتری مالی خود به عنوان یک سلاح استفاده می کند، او به دنبال ایجاد و اعمال یک نظام تک قطبی در آسیا است و این سبب بی اعتمادی دیگر کشورها به امریکاست.

اسکات بنت با تأیید گفته های مالوف گفت: روی کار آمدن ترامپ بدترین اتفاقی بود که برای کاخ سفید رخ داده است. عقلای امریکایی می دانند که ترامپ نمی تواند طرح تغییر رژیم را پیاده سازی کند و در عوض این امریکاست که باید تغییراتی را تجربه کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها