درخواست هنیه برای تشکیل جبهه عربی و اسلامی در حمایت از فلسطینی ها

درخواست هنیه برای تشکیل جبهه عربی و اسلامی در حمایت از فلسطینی ها
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 09:00

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تشکیل جبهه عربی اسلامی برای حمایت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری وابسته به حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه پیامی برای رجب طیب اردودغان رئیس جمهور ترکیه درباره جنایت‌های روز دوشنبه نظامیان صهیونیست ضد شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت در مناطق نزدیک به مرز‌های نوارغزه با فلسطین اشغالی ارسال کرد. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی از غزه، اسماعیل هنیه درخواست کرد تصمیمات نشست سازمان همکاری اسلامی در سطح چالش‌ها و تهدید‌ها برضد اراضی اشغالی فلسطین، شهر قدس و مسجد الاقصی باشد.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود در نشست استانبول باید موضع قاطع و محکمی برای پایان دادن به جانبداری آشکار دولت آمریکا از طرح‌ها و برنامه‌های اسرائیل به ویژه در زمینه توسعه شهرک سازی و یهودی سازی شهر قدس گرفته شود.

اسماعیل هنیه در پیام ارسالی برای اردوغان یادآور شد در نشست استانبول باید بر لزوم لغو همه تصمیمات بر ضد حقوق و اصول ملی فلسطینی‌ها و در راس آن به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس تاکید شود.

هنیه گفت: همچنین باید بر لزوم پایان محاصره ظالمانه علیه نوار غزه و ایجاد یک برنامه و اقدام فوری کشور‌های اسلامی برای پایان دادن به مشکلات و درد و رنج‌های شدید ضد بیش از دو میلیون نفر ساکن غزه تاکید شود.

اسماعیل هنیه بر اهمیت دستیابی به یک توافق راهبردی درباره اقدام عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیل در بخش‌های مختلف و تلاش برای منزوی کردن و انعکاس جنایات آن‌ها بر ضد ملت فلسطین و تحویل جنایتکاران به دادگاه‌های بین المللی تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس یادآور شد در نشست استانبول باید بر حق مشروع مردم فلسطین در دفاع از خود و احقاق حقوق و خواسته‌های آنان برای آزاد سازی اراضی اشغالی فلسطین و تشکیل کشور مستقل با مرکزیت شهر قدس تاکید شود. همچنين تصمیمات قبلی سازمان همکاری اسلامی به ویژه درباره فلسطین و شهر قدس باید پیگیری و عملیاتی شود.

پربیننده ترین خبرها