امیرعبدالهیان: زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست

امیرعبدالهیان: زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 09:43

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، گفت: زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست و آینده اثبات می‌کند که مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد.

العالم - ایران / سیاسی

امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار  تعدادی از اندیشمندان و صاحب‌نظران غربی و آمریکایی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی افق نو، در سخنانی،  با انتقاد از نقض برجام توسط ترامپ و خروج آمریکا از یکی دیگر از توافقات بین‌المللی، عدم پایبندی واشنگتن به تعهدات خود را مغایر با صلح و ثبات در جهان توصیف کرد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارت گذشته از ابتدا نسبت به پایبندی آمریکا به تعهداتش بی‌اعتماد بود و روشن است که سیاست آمریکا تداوم بحران‌افزایی، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه است. 

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتقاضه فلسطین در این دیدار با تشریح اوضاع منطقه، نقش مخرب آمریکا و برخی متحدین در ایجاد و حمایت مالی و لجستیکی از تروریست‌ها را عامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

‎امیر عبداللهیان با بیان اینکه بحران یمن فاجعه انسانی است، افزود: این کشور با تهاجم مشترک آمریکا و عربستان به مردم مظلوم و بیگناه یمن وارد سال چهارم مقاومت ارتش و مردم یمن شده است؛ رویکرد سیاسی تنها راه‌حل برای برون‌رفت از بحران در یمن و بحرین است.

همچنین در این دیدار، تحلیل‌گران غربی و آمریکایی ضمن تشریح دیدگاه‌های خود، اقدام آمریکا در نقض عهدهای بین‌المللی، سیاست جنگ‌طلبانه ترامپ و حمایت‌های کاخ سفید از رژیم جعلی صهیونیستی را نیز مطرح کردند.

شرکت‌کنندگان آمریکایی و غربی حاضر در ملاقات، اقدام آمریکا در انتقال سفارت به بیت‌المقدس و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم و بر تبعات خطیر آن تأکید کردند.

امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل نیز در پایان، ضمن تبیین اقدامات مهم جمهوری اسلامی ایران و متحدین در خُرد کردن استخوان‌های تروریسم و داعش در منطقه، تأکید کرد: زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست، آینده نزدیک اثبات می‌کند که مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد.

پربیننده ترین خبرها