برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامي امروز در استانبول

برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامي امروز در استانبول
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 10:52

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی آخرین تحولات در فلسطین امروز (جمعه) با حضور سران و نمایندگان بیش از 40 کشور برگزار می‌شود.

العالم ـ ترکیه

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات اخیر در فلسطین از جمله جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، امروز (جمعه/ 28 اردیبهشت ماه) با حضور مقاماتی از بیش از 40 کشور اسلامی در استانبول برگزار خواهد شد.

در نشست امروز (جمعه) که به دعوت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برگزار خواهد شد،  13 کشور در سطح رئیس جمهور، 2 کشور در سطح معاون رئیس جمهور، 3 کشور در سطح معاون نخست‌وزیر، 12 کشور در سطح وزیر امور خارجه و همچنین دیپلمات‌هایی از 11 کشور، شرکت خواهند کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران، عبدالله دوم پادشاه اردن، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، عمر البشیر رئیس جمهور سودان، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی، مصطفی آکینجی رئیس جمهور بخش ترک نشین قبرس، شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان و محمد علی ابوالقاضی اف نخست وزیر قرقیزستان در این نشست حضور خواهند داشت. 

رامی حمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی دیروز برای شرکت در این نشست وارد استانبول شدند. 

سال گذشته نیز در پی اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس، نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار شده بود.

سازمان همکاری اسلامی در آن نشست فوق العاده که 13 دسامبر 2017 میلادی در استانبول برگزار کرد، با صدور بیانیه ای قدس شرقی را پایتخت دولت فلسطینی اعلام کرد و از همه کشورهای اسلامی خواست قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند. 
همچنین در حملات اخیر نظامیان اسرائیلی به فلسطینیان معترض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و تظاهرات کنندگانی که به منظور محکوم کردن هفتادمین سالروز تاسیس اسرائیل موسوم به روز نکبت تظاهرات می کردند، 62 تن شهید و بیش از سه هزار تن زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها