پیام اسماعیل هنیه به رهبران کشورهای اسلامی

پیام اسماعیل هنیه به رهبران کشورهای اسلامی
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 12:50

رئیس دفتر سیاسی حماس در پیام خود به رهبران کشورهای عربی و اسلامی، خواستار تشکیل جبهه‌ای مشترک برای حمایت از فلسطین شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به مناسبت هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین و نیز انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس پیامی به رهبران کشورهای عربی و اسلامی فرستاد.

بر اساس گزارش وبگاه  «الرساله»، هنیه در این پیام از رهبران کشورهای مذکور خواست موضعی جدی و قوی در مقابله با جانبداری آشکار آمریکا از رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند و در ادامه خواستار تشکیل جبهه عربی و اسلامی برای حمایت از فلسطین شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین از رهبران کشورهای عربی و اسلامی درخواست کرد تمام طرح‌هایی را که حقوق و اصول ثابت فلسطینی را نادیده می‌گیرد و در رأس این طرح‌ها شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطنی اشغالی قرار دارد، مردود بدانند و در مقابل اقدامات برخی کشورها برای همراهی با آمریکا در شیوه تعامل با مسأله فلسطین بایستند.

هنیه سپس خواستار پایان محاصره فوری نوار غزه و پایان رنج مردم این منطقه شد و افزود کشورهای عربی و اسلامی باید به یک راهبرد مشترک  در راستای تحریم رژیم صهیونیستی در تمامی زمینه‌ها برسند، جنایات این رژیم را رسوا کنند و سران آن را به دادگاه‌های بین‌المللی بکشانند.

وی در پایان حضور گسترده مردم نوار غزه و کرانه باختری در راهپیمایی‌های بازگشت را ستود و افزود این حضور منجر به سردرگمی رژیم صهیونیستی شد.

در راهپیمایی‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری (14 و 15 ماه می) که در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز سالروز اشغال فلسطین برگزار شد، 63 فلسطینی شهید و حدود 2800 نفر زخمی شدند.

پیام هنیه به رجب طیب اردوغان

اسماعیل هنیه پیامی اختصاصی نیز برای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه فرستاد و از موضع خوب این کشور پس از اتفاقات اخیر در مرز غزه ، اخراج «ایتان نائه» سفیر رژیم صهیونیستی از آنکارا و نیز دعوت وی از رهبران کشورهای اسلامی برای برگزاری نشستی با محوریت فلسطین قدردانی کرد.

اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول امروز (جمعه) برگزار می‌شود و بنا به اعلام مقامات ترکیه، در این نشست مواضع و راهکارهای کشورهای اسلامی برای دفاع از مسئله فلسطین و قدس بررسی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها