آماده شدن فلسطینیان غزه برای تظاهرات «جمعه وفاداری به شهدا»

آماده شدن فلسطینیان غزه برای تظاهرات «جمعه وفاداری به شهدا»
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 13:28

فلسطینیان نوار غزه خود را برای راهپیمایی اولین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان «جمعه وفاداری به شهدا و مجروحان» آماده می کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس به مناسبت «روز زمین» در فلسطین آغاز و هر هفته برگزار شد، مردم غزه و کرانه باختری در دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری (14 و 15 می) به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و انتقال فلسطین نیز به صورت گسترده در این راهپیمایی شرکت کردند و غزه 63 شهید و بیش از 2800 زخمی داد؛ از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تا کنون بیش از 100 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

راهپیمایی مذکور در امروز (هشتمین جمعه) تحت عنوان «راهپیمایی وفاداری به شهدا و مجروحان» برگزار خواهد شد. در همین راستا «کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در این راهپیمایی‌ها بر حفظ ماهیت مسالمت آمیز و مردمی بودن آن تأکید کرد.

«یوسف ابوصفیه» از اعضای کمیته مذکور اعلام کرد، اتوبوس‌ها پس از ساعت 2 عصر (به وقت محلی) آماده انتقال مردم به مرز نوار غزه هستند تا راهپیمایی پس از نماز عصر آغاز شود و پس از آن خیمه‌های بازگشت شاهد افطار، اقامه نماز عشاء و تراویح (نماز ویژه ماه رمضان) خواهد بود.

به گزارش فارس، جوانان فلسطینی برای امروز نیز لاستیک‌های خودرو و بادبادک با خود‌ به مرز غزه آورده‌اند تا از آنها در تظاهرات‌ها استفاده کنند.

اگرچه کمیته ویژه راهپیمایی بازگشت بر ماهیت مسالمت آمیز بودن آن تأکید کرده، رژیم صهیونیستی خود را برای سرکوب این تظاهرات آماده کرده است؛ صهیونیست‌ها پیش‌بینی کرده‌اند درگیری‌های امروز در مرز نوار غزه نسبت به هفته‌های قبل  کم‌رنگ تر باشد اما در کرانه باختری و قدس شدیدتر شود.

پربیننده ترین خبرها