بازجویی نیروهای سوری از نظامیان فرانسوی در شمال سوریه

بازجویی نیروهای سوری از نظامیان فرانسوی در شمال سوریه
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 15:21

یک گروه از نظامیان فرانسوی که وارد مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه در قامیشلی شده بودند توسط نیروهای دولتی مورد بازجویی قرار گرفتند.

العالم ـ سوریه

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع خبری موثق در شمال سوریه گزارش داده، یک کاروان نظامی متشکل از 70 سرباز فرانسوی که به اشتباه وارد مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه در قامیشلی شده بودند، توسط این نیروها متوقف شده و نظامیان آن مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

بر این اساس کاروان نظامیان فرانسوی با ورود اعضای گروه مسلح پ.ک.ک/ی.پ.گ به منطقه تحت کنترل دولت سوریه و اعلام خبر همکاری با این نظامیان، به مرکز شهرستان قامیشلی برگشته است.

استان حسکه و شهرستان قامیشلی به طور مشترک توسط نیروهای دولت سوریه و گروه های مسلح پ.ک.ک/ی.پ.گ اداره می‌شود.

همکاری فرانسه با گروه مسلح پ.ک.ک/ی.پ.گ

آن طور که آناتولی گزارش داده، سرکردگان گروه مسلح پ.ک.ک/ی.پ.گ که از عنوان "نیروهای دموکراتیک سوریه" (ن.د.س) برای نام بردن از گروه خود استفاده می کنند، در تاریخ 29 مارس با امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهور فرانسه در پاریس دیدار کرده بودند.

رسانه های فرانسه در پی این دیدار از قول اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ نوشتند که دولت ماکرون به این گروه وعده داده تا نظامیان خود را به منبچ اعزام کند.

نظامیان فرانسه در شمال سوریه در 5 پایگاه نظامی واقع در مناطق تحت اشغال گروه مسلح پ.ک.ک/ ی.پ.گ حضور دارند و با خودروهای زرهی به گشت زنی می پردازند.

پربیننده ترین خبرها