لاوروف: آمریکا با تحریم روسیه درصدد تقویت موقعیت خود است

لاوروف: آمریکا با تحریم روسیه درصدد تقویت موقعیت خود است
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 15:56

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا با تحریم های یکجانبه علیه روسیه، درصدد تقویت موقعیت خود در اروپا است.

العالم- اروپا 

سرگئی لاوروف در مصاحبه با نشریه روسی «راهنمای تجاری روسیه- اتاق بازرگانی روسیه و ایتالیا» که روز جمعه در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، خاطرنشان کرد: بخش عمده تلاش های برای تشدید تحریم های اقتصادی علیه روسیه از سوی آمریکا صورت می گیرد. 
وی افزود: هزینه این اقدامات را بخش تجاری اروپا می پردازد و جای خالی کالاهای اروپایی در بازار روسیه را دیگرتولیدکنندگان پر می کنند، آمریکا هیچ خسارتی در این عرصه متحمل نمی شود. 
وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: مقام های آمریکایی این نکته را پنهان نمی کنند که به بهانه مبارزه با تهدید روسیه می خواهند مواضع شرکت های خود در اروپا ازجمله در عرصه های انرژی و نظامی را تقویت کنند. 
لاوروف ادامه داد: تا چه حد این اقدامات در راستای منافع اتحادیه اروپا است این مهم را باید اروپایی ها تعیین کنند، اما اطلاع داریم که در محافل تجاری اروپا ناخرسندی از این وضعیت تشدید شده است. 
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در همین حال تصریح کرد که در شرایط پیچیده کنونی در اروپا، حجم همکاری اقتصادی و بازرگانی روسیه و اتحادیه اروپا دوباره وارد مسیر رشد شده است.
وی افزود: در سال گذشته حجم مبادلات بازرگانی میان روسیه و اتحادیه اروپا 20 درصد رشد کرد، هرچند که تا رسیدن به شاخص مبادلات دو کشور پیش از بروز بحران (در روابط روسیه و اتحادیه اروپا در سال 2014 بر سر کریمه) باید تلاش زیادی کرد.
لاوروف به افزایش موارد نادیده گرفتن اصول بازرگانی در عرصه جهانی و اعمال تحریم های یکجانبه و نیز نقض اصول سازمان تجارت جهانی اشاره کرد که از سوی برخی کشورها اعمال می شود.
وی با بیان اینکه این گونه اقدامات به اقتصاد جهانی ضربه می زند، تصریح کرد: هدف این نوع اقدامات، پیشبرد منافع تجاری خود است و ازجمله قانون آمریکایی «مقابله با کشورهای مخالف (غیردوست) آمریکا از طریق تحریم» برای این هدف وضع شده است. 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها