گاردین:

بحران سوریه به ترکیه می رسد

بحران سوریه به ترکیه می رسد
چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 09:17

يک روزنامه انگليسي با اذعان به دخالت غرب و هم پيمانان منطقه اي آن براي جلوگيري از گفت و گوي سوري ها جهت حل مسالمت آميز بحران اين کشور، تأکيد کرد: بحران در سوريه به ترکيه منتقل خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گاردین تأکید کرد: حمایت غرب و رژیم های عربی در منطقه خلیج فارس از عناصر مسلح، موجب آزادی سوریها نمی شود، بلکه باعث جنگ داخلی در این کشور خواهد شد .. اگر سوریه تجزیه شود، نظام های همه کشورهای خاورمیانه و منطقه با سرنوشت مبهمی روبرو می شوند.

"سیماس میلن" نویسنده این گزارش خاطرنشان کرد: پس از گذشت 17 ماه از جنگ سوریه که از سوی قدرتهای منطقه ای و جهانی حمایت می شود، نشانه ها حاکی از گسترش این بحران در کل خاورمیانه است.

میلن ادامه داد: ارتش ترکیه تهدید کرده، جهت مقابله با آن چه "استقرار عناصر حزب کارگران کرد ترکیه" نامیده، به عمق خاک سوریه وارد می شود.

نویسنده روزنامه گاردین تأکید کرد: از دیگر مسائل نگران کننده، اعزام عناصر اسلامگرای افراطی به داخل سوریه برای کمک به عناصر مسلح است.

میلن گفت: همه زمینه ها برای گسترش بحران سوریه و انتقال آن به خارج از این کشور وجود دارد.. بعنوان مثال در ترکیه اقلیت های بسیاری از علوی ها و کردها وجود دارند که برای مدتهای طولانی سرکوب شده اند. در لبنان هم جرقه های این آتش در شمال این کشور زده شده است.

وی اظهار داشت: دخالت خارجی در سوریه به جای ایجاد راه حل، عمر بحران این کشور را طولانی تر می کند.

میلن تأکید کرد: تنها چاره سوری ها برای تعیین سرنوشت و آینده خود و جلوگیری از نابودی این کشور، رسیدن به یک راه حل مسال مسالمت آمیز از طریق گفت و گو است .. البته غرب و دوستانش در منطقه، به شدت از برگزاری این گفت و گو ممانعت می کنند.



پربیننده ترین خبرها