با وجود مخالفت آمریکا..

پوتین گاز روسیه را به آلمان می‌رسانَد؟

پوتین گاز روسیه را به آلمان می‌رسانَد؟
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 04:36

رییس جمهور روسیه قول داده با هرگونه تلاش آمریکا برای متوقف کردن پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان مخالفت کند.

العالم - اروپا

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز جمعه در دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سوچی، قول داد با هرگونه تلاش آمریکا برای متوقف کردن پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان (نورد استریم 2)، که روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان متصل می کند، مخالفت نماید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سوچی، روابط میان برلین و مسکو به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به تیرگی گرایید ولی در حال حاضر به سرانجام رسیدن پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان، منافع طرفین را تضمین می کند.

یک مقام آمریکایی این هفته گفت واشنگتن از بابت این پروژه نگرانی هایی دارد و این احتمال وجود دارد که شرکت های دخیل در این پروژه از جانب آمریکا تحریم شوند.

ولادمیر پوتین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل گفت: دونالد ترامپ فقط رییس جمهور آمریکا نیست بلکه یک تاجر خوب هم است. او از تجارت خود و از فروش گاز مایع در بازار اروپا دفاع می کند. من این را درک می کنم. او از منافع خود دفاع می کند. ولی بقیه امور به خود ما بستگی دارد، به شیوه پیوند ما با شرکای اروپایی خود. ما فکر می کنیم این خط لوله انتقال گاز برای ما خوب است. ما برای آینده مبارزه خواهیم کرد.

صدر اعظم آلمان نیز در این کنفرانس خبری به وجود تنش بین برلین و دولت آمریکا به خصوص بعد از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای ایران اشاره و تاکید کرد مسکو و اتحادیه اروپا موضع مشترکی در این باره دارند.

خانم آنگلا مرکل اضافه کرد: آلمان، انگلیس، فرانسه و همه شرکای ما در اتحادیه اروپا از این توافق حمایت می کنند. من می دانم که این توافق  کامل نیست ولی از عدم توافق بهتر است.

صدر اعظم آلمان در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف میان برلین و واشنگتن خاطرنشان کرد: وجود اختلاف ها روابط بین اروپا و آمریکا را زیر سئوال نمی برد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها