چین و آمریکا یکدیگر را به فریبکاری متهم کردند

چین و آمریکا یکدیگر را به فریبکاری متهم کردند
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 10:05

مقام های چین و آمریکا اگرچه اعلام کردند در مساله حل اختلافات تجاری رایزنی مثبت، سازنده و ثمربخش داشته اند اما همواره دو کشور بر سر مازاد تجاری چین در برابر آمریکا و راه های حل این مساله، یکدیگر را به فریبکاری متهم کرده اند.

العالم - آسیا

از وزارت بازرگانی چین، 'لیو خه' معاون نخست وزیر چین در آمریکا با 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آن کشور دیدار و گفت و گو کرده است در این دیدار واشنگتن برنامه های تجاری چین را تبعیض آمیز دانسته است.

از سوی دیگر چین اظهارات و گزارش های رسانه ای آمریکا را در باره موافقت طرفین برای حل مساله مازاد تجاری فریبکارانه دانسته و تکذیب کرده است.

مقام های آمریکایی می گویند که چین موافقت کرده است تا مازاد تجاری خود در برابر آمریکا که نزدیک به 370 میلیارد دلار است را بزودی به 200 میلیارد دلار کاهش دهد.

اما وزارت بازرگانی و وزارت خارجه چین و رسانه های گروهی این کشور با انتشار بیانیه هایی این اخبار و اظهار نظرها را نادرست دانسته و گفته اند که هرگز چنین توافقی میان طرفین بدست نیامده است.

آمریکا هم چین را به فریبکاری متهم کرده و گفته است که در جریان مذاکرات اخیر در واشنگتن این کشور پیشنهاد کرده است برای حل مساله کسری تجاری آمریکا در برابر پکن نزدیک به 200 میلیارد دلار کالا از آمریکا خریداری کند.

البته آمریکا تاکید می ورزد که این پیشنهاد در جریان گفت و گوهای طرفین مطرح شده و مورد رایزنی قرار گرفته است اما توافق نهایی درباره آن هنوز قطعی نشده است.

گفتنی است که مذاکرات تجاری طرفین آنقدر پر تنش بوده که 'پیتر ناوارو' مشاور تجاری ترامپ که یکی از سرسخت ترین منتقدان چین به حساب می آید ، مذاکرات را ترک کرده است.

روزنامه چاینا دیلی چین تمام گزارش های مربوط به موافقت چین برای خرید این میزان کالا از آمریکا برای حل معضل کسری تجاری آن کشور را نادرست و دروغ دانسته و افزوده است که فعلا طرفین در حال گفت و گوهایی سازنده هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها