اعتراض "اسرائیل" به تصمیم حقوق بشر سازمان ملل درباره غزه

اعتراض
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 11:27

به دنبال اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل به اتخاذ تصمیم برای آغاز تحقیقات بین المللی درباره جنایات این رژیم در غزه – که از زمان آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در 30 مارس گذشته رقم خورد- تعدادی از سیاست مداران رژیم صهیونیستی به این شورا حمله کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در فیسبوک با حمله به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که این رژیم تصمیم این شورا را رد می کند.

آویگدور لیبرمن، وزیر اطلاعات و امنیت این رژیم نیز در حساب توییتری خود نوشت: "اسرائیل از دو طرف مورد حمله قرار گرفته است،... ما باید هر چه زودتر از شورای حقوق بشر خارج شویم؛ باید محکم و با اقتدار برخورد کنیم تا آمریکا را هم وادار به همین تصمیم کنیم".

"نفتالی بینت"، وزیر آموزش و پرورش این رژیم هم با حمله به این شورا مدعی شد که شورای حقوق بشر سازمان ملل کارش به جایی رسیده که از تروریسم حمایت می کند، وی گفت که این رژیم به هر حال بدون توجه به اقدامات و تحرکات سازمان ملل از شهروندان خود دفاع می کند.

تسیبی لیوی، وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی نیز درباره تعداد کشورهایی که به این طرح رأی مثبت داده اند ابراز نگرانی کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل دیروز جمعه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن رژیم صهیونیستی، با تشکیل کمیته حقیقت یاب برای انجام تحقیقات مستقل درباره حوادث غزه موافقت کرد.

این شورا با 29 رأی مثبت و دو رأی منفی و 14 رأی ممتنع تصمیم به اعزام فوری کمیته بین المللی مستقل به غزه به منظور تحقیق درباره حمله های نظامی رژیم صهیونیستی به این شهر گرفت.

208

پربیننده ترین خبرها