جزییات سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری در لاهه

جزییات سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری در لاهه
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 12:55

خبر سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری کشورمان در لاهه مورد تایید قرار گرفته اما درباره کم و کیف آن تاکنون ابهام وجود دارد.

العالم - ایران

حدود سه شب پیش دفتر حقوقی ریاست جمهوری کشورمان در لاهه که کلیه اسناد طبقه بندی شده محرمانه، با رویکرد حقوقی ایران در قبال اقدامات خصمانه آمریکا و غرب علیه ایران در آنجا نگهداری و پیگیری می‌شد، مورد هجوم و دستبرد افراد ناشناس قرار گرفت و به سرقت رفت.

یکی از خبرگزاری‌ها در تشریح خبر خود همچنین نوشته بود که در جریان این سرقت علاوه بر اسناد طبقه بندی شده، کلیه وجوه نقدی که رقم قابل توجهی بوده است و در گاوصندوق این مرکز نگهداری می شد، نیز به سرقت رفته است.

از سوی دیگر یک منبع آگاه نوشته است که خبر به سرقت رفتن اسناد طبقه بندی شده و محرمانه ایران، در پی سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری کشورمان در لاهه تکذیب می‌شود.

بر همین اساس در تماس خبرنگار تسنیم به دفتر امور حقوقی بین‌المللی اعلام شد که تا ساعاتی دیگر این مرکز اطلاعیه‌ای رسمی در این باره منتشر خواهد کرد.

و اینکه اصل موضوع سرقت درست بوده اما درباره سرقت اسناد طبقه‌بندی ابهام وجود دارد.

یک خبرگزاری دولتی نیز در توضیح خبر سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری کشورمان در لاهه نوشته است: در سرقت صورت گرفته که صبح چهارشنبه ساعت 5 رخ داد و  بلافاصله پلیس در جریان آن قرار گرفت و از محل بازدید کرد، به هیچ وجه  اسناد و مدرکی سرقت نشده است و سارقان تنها مقداری پول را به سرقت برده اند.

مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری، یکی از واحدهای نهاد ریاست جمهوری است که بر اساس تصویب نامه شماره 43652/م مورخ 23/01/1361 مستقیماً زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند. نام این مرکز، پیش از این «دفتر خدمات حقوقی بین المللی جمهوری اسلامی» بوده است و از سال 1388 به «مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری» تغییر یافته است. مطابق بند 8 تصویب نامه مذکور، وظیفه و مأموریت اصلی مرکز عبارت است از برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر دعاوی و داوری‌های له و علیه دستگاه‌های دولتی در مراجع خارجی و بین المللی.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها