خبرنگار العالم گزارش داد؛

رقابت صدر و مالکی برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمان + ویدیو

شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 15:22

مدیر دفتر العالم در بغداد از تحرکاتی در پشت پرده انتخابات عراق به رهبری نوری مالکی برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی پرده برداشت.

العالم - عراق

به گزارش نوید بهروز خبرنگار العالم در عراق پس از اعلام نتایج نهایی، رهبران سیاسی و رؤسای ائتلاف های سیاسی عراق تحرکات گسترده ای را برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی آغاز کرده اند.

نوید بهروز تأکید کرد در شرایط کنونی دو محور برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی وجود دارند؛ محور اول فهرست سائرون به رهبری صدر است که رایزنی های خود را با عمار حکیم، رئیس جریان الحکمه و گروه های دیگر آغاز کرده است. محور دوم، ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی است که وی نیز تحرکات گسترده ای را برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمان آغاز کرده است.

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد گفت ائتلاف النصر با کسب 47 کرسی جایگاه مهمی دارد لذا هر ائتلافی که بتواند این ائتلاف را جذب کند می تواند بزرگترین فراکسیون مجلس را تشکیل دهد.

وی به وجود موانعی پیش پای هر دو محور برای توافق با ائتلاف النصر اشاره و خاطرنشان کرد که ائتلاف سائرون نمی پذیرد که نخست وزیر از حزب الدعوه انتخاب شود و این خود مانعی اساسی بر سر راه ائتلاف النصر و نیز ائتلاف دولت قانون و الفتح محسوب می شود.

روزهای آینده تکلیف ماراتون انتخاباتی عراق را مشخص خواهد کرد.

208

پربیننده ترین خبرها