الجعفری: ترامپ دنبال غارت ثروت های منطقه است

الجعفری: ترامپ دنبال غارت ثروت های منطقه است
شنبه 29 ارديبهشت 1397 - 19:44

«ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دنبال غارت ثروت های منطقه و زیر پا گذاشتن کرامت ملت هاست.

العالم - سوریه

الجعفری در سخنانی در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی که با هدف حمایت از ملت فلسطین در شهر استانبول برگزار شد، گفت: اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس گامی جنگ طلبانه است.

وی افزود: این اقدام آمریکا موجب تحریک احساسات ملت های عرب و مسلمان و نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: حمله و تجاوز به ملت بی گناه و مظلوم فلسطین و کشتن 10 ها تن و صدها زخمی از طیف های مختلف ملت فلسطین، دلیلی آشکار بر وحشی بودن رژیم صهیونیستی و نقض آشکار حقوق بشر است.

الجعفری گفت: در دولت جدید آمریکا مدتی است که اقدامات تحریک آمیز حساب نشده علیه کشورهای مختلف انجام می شود، از جمله این اقدامات غارت ثروت ملت های منطقه، زیر پا گذاشتن کرامت آنها و عدم پایبندی واشنگتن به توافق نامه های بین المللی است.

وزیر امور خارجه عراق، این اقدامات را مایه نگرانی واقعی خواند و بر نقش آن در شعله ور کردن جنگ و در معرض تهدید قرار دادن صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد.

الجعفری گفت: ملت های اسلامی باید در برابر این اقدامات آشکارا تجاوزکارانه، خود را به مرحله مبارزه طلبی ارتقا دهند و اقدامات عملی انجام دهند تا دولت آمریکا وادار به عقب نشینی از سیاست های حساب نشده و بداهه خود شود. 

وی افزود: مسئله فلسطین به رغم همه مشکلات چه در زمان مبارزه با تروریست های داعش و فساد و چه در مرحله بازسازی کشور عراق، همچنان جزو اولویت های دولت عراق می باشد. 

وی همچنین کشورهای اسلامی را به شناخت مسئولیت های تاریخی خود در برابر اصول و ارزشهای امت اسلامی، نسل های آینده و تاریخ فراخواند و گفت: تداوم این تجاوزات تبعاتی خواهد داشت که از جمله محتمل ترین آن رشد تندروی است. 

وی گفت: ما از یک سو با تروریسم مبارزه می کنیم و از سوی دیگر زمینه های به وجود آوردن گروهک های تروریستی را با اقدامات تجاوز کارانه خود فراهم می کنیم و بستر ایجاد گروههای تروریستی را ایجاد می کنیم.

به دنبال افزایش جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه رای به تشکیل کمیسیون تحقیق کشتار اخیر در غزه داد.

در جلسه روز جمعه این شورا که در ژنو سوئیس برگزار شد، 29 کشور عضو به این مصوبه رای موافق، 14 کشور رای ممتنع و تنها آمریکا و استرالیا رای مخالف دادند.

ماموریت این کمیسیون بررسی ارتکاب جنایات جنگی به وسیله رژیم صهیونیستی در برخورد با تظاهرات فلسطینیان در مرز غزه و سرزمین های اشغالی است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها