تشکیل کمپین ضد سعودی علیه بن سلمان از نگاه «ترکی فیصل»

تشکیل کمپین ضد سعودی علیه بن سلمان از نگاه «ترکی فیصل»
يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 - 00:40

رئیس سابق سازمان اطلاعات رژیم آل‌سعود، تشکیل کمپین ضد سعودی به ویژه علیه محمد بن سلمان را از جهات مختلف بررسی کرد.

العالم-عربستان

رئیس سابق اطلاعات عربستان دیروزجمعه طی سخنانی در جمع تجار و بازرگانان سعودی اعلام کرد که پروپاگاندای شدیدی علیه عربستان و مسئولان آن از جمله محمد بن سلمان، راه افتاده است که از چند جهت قابل بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری الوئام، او گفت که بن سلمان ولی عهد سعودی اخیرا به چند کشور مانند مصر، انگلیس، آمریکا و فرانسه سفر کرده بود که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد و همزمان، کمپین‌های تبلیغاتی شدید علیه عربستان و شخص بن سلمان از سوی طرف‌های مختلف که همیشه دشمن کشور ما بودند، شکل گرفت.

ترکی فیصل افزود: جهت اول تشکیل این کمپین، ریشه در تفکر راست‌گراهای تندرو و چپ‌گراها دارد که این از تناقضات امور است که دو جریان چب و راست به کشور عناد می‌ورزند و تفکرات و گرایشات آنها در هر صورتی غیر قابل قبول و محکوم است.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی تصریح کرد: تشکیل این کمپین از جهت دوم به «جریان صهیونیستی» بر می‌گردد؛ «چون عربستان از زمان تاسیس آن و قبل از تشکیل اسرائیل، مورد هدف صهیونیست‌ها بود

او گفت که جهت سوم این مساله، به ایران بر می‌گردد که از زمان انقلاب به دنبال خصومت با رژیم سعودی بوده است.

ترکی فیصل تاکید کرد که همه این جهت‌ها سر عناد با کشور ما دارند و ما چارهای به جزء مقابله و شکست آن نداریم و تنها راه مقابله، تحرک دسته‌جمعی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها