سفیر روسیه در لبنان: از نظر مسکو «حضور ایران در سوریه» مشکلی ندارد

سفیر روسیه در لبنان: از نظر مسکو «حضور ایران در سوریه» مشکلی ندارد
يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 - 14:13

سفیر روسیه در لبنان تأکید کرد از نظر این کشور حضور ایران در سوریه، مشکلی ندارد و مسکو با دیگر متحدان سوریه از جمله تهران و حزب‌الله مشغول مبارزه با تروریسم در سوریه است.

العالم _ سوریه

«الکساندر زاسکپین» سفیر روسیه در لبنان به شبکه «المیادین» اعلام کرد از نظر این کشور، حضور ایران در سوریه ، مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: روابط ما با ایران به علاوه همکاری ما با این کشور در سوریه، ثابت است و یک همکاری اقتصادی میان ما و آنها در جریان است.

زاسکپین تصریح کرد: ما در کنار متحدان سوریه از جمله ایران و حزب الله، با تروریسم در سوریه می‌جنگیم، آمریکایی‌ها هر چقدر ادعا کنند که با تروریسم در سوریه می‌جنگند همین که آزادسازی کامل نزدیک می‌شود بهانه‌های واهی می‌آورند. با بازگشت حاکمیت سوریه بر تمامی اراضی‌اش، این طبیعی است که نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند.

وی سپس گفت: ما با درگیری مستقیم میان کشورها چه در سوریه یا کشورهای دیگر مخالف هستیم، باید نسبت به هر واکنش‌ واشنگتن پس از دیدار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سوچی هوشیار باشیم.

زاسکین ادامه داد: تغییراتی در منافع ترکیه به وجود آمده و این کشور مانند هر کشور دیگری در خاورمیانه می‌خواهد از وحدت کشور محافظت کند.  

وی اعلام کرد: علیرغم کُند شدن مسیر (مذاکرات) ژنو، نباید از آن غافل بود و باید بندهای اساسی‌اش را حفظ کرد. اصلاحات در سوریه برای دولت این کشور و معارضان شرکت‌کننده در گفت‌وگوها مفید است. ما یک «نقشه راه» برای سوریه داریم و موعد اجرایی شدن آن را مشخص نکرده‌ایم.

زاسکپین درباره برجام هم گفت: اضافه کردن سلاح بالستیک (موشک بالستیک) به توافق هسته‌ای، در را برای بحث درباره توافق جدید باز می‌کند. به تمام کسانی که می‌گویند ایران نقش تخریبگرانه‌ در منطقه دارد پاسخ می‌دهیم ایران نقشی کاملا مثبت در منطقه دارد.

سفیر روسیه افزود: آمریکا، انگلیس، فرانسه با موضوع سلاح شیمیایی در سوریه بازی می‌کنند. ما پیش‌بینی نمی‌کنیم سیاست تحریم‌های آمریکا متوقف شود، این تحریم‌ها بر روش سیاسی روسیه تأثیری نخواهد داشت. از تمام کسانی که می‌خواهند با ما در مقابله با تحریم‌های آمریکا همکاری کنند، استقبال می‌کنیم. هم‌اکنون فشارهای بسیاری بر اروپا بویژه آلمان در جریان است.

شنبه (دیروز) یک رسانه روس از قول «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه ولادیمیر پوتین توضیحاتی را درباره خروج «نیروهای خارجی» از سوریه مطرح کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها