تصاویر؛ تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در مغرب

تصاویر؛ تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در مغرب
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 00:52

ده ها هزار نفر از مردم مغرب در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی روز یکشنبه در خیابان های شهر دارالبیضا تظاهرات کردند.

العالم - مغرب

در تظاهرات دارالبیضا دهها هزار نفر شرکت داشتند و تظاهرکنندگان شعار مرگ بر اسرائیل سردادند و پرچم های فلسطین را در دست داشتند.

 تظاهرکنندگان همچنین پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود: ‌قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار تحریم اسرائیل شدند و سکوت و بی تفاوتی کشورهای عربی در برابر اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

سفارت آمریکا در شهر قدس چند روز پیش افتتاح شد و این اقدام آمریکا، اسرائیلی ها را خوشحال و فلسطینی ها را خشمگین کرد. وضعیت و سرنوشت شهر قدس یکی از اصلی ترین چالش ها در مسیر دسترسی به توافق صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها است.

به نوشته رویترز، فلسطینی ها که از حمایت گسترده بین المللی بهره مند هستند، می خواهند شرق شهر قدس  که در سال 1967 به اشغال اسرائیل درآمد، پایتخت کشور مستقل فلسطین باشد.

اسرائیل که پس از جنگ سال 1967، بخش شرقی شهر قدس را اشغال و ضمیمه خاک خود کرد، مدعی ست که شهر قدس (بخش شرقی و غربی آن ) پایتخت اسرائیل است.

 همزمان با روز افتتاح سفارت جدید آمریکا در شهر قدس، نظامیان اسرائیلی بیش از 60 تظاهر کننده فلسطینی را در اطراف مرزهای نوار غزه به شهادت رساندند.

 تظاهرات روز یکشنبه در دارالبیضا با فراخوان  ائتلاف مغرب برای فلسطین  متشکل از تعدادی از نهادهای حقوق بشری و جامعه مدنی در کنار گروه اسلامی عدالت و احسان و برخی احزاب سیاسی مغرب  برگزار شد.

سخنگوی گروه اسلامی عدالت و احسان که از گروههای اصلی مخالف دولت است، اعلام کرد تظاهرات میلیونی امروز با هدف اعلام همبستگی با فلسطینی ها برگزار شد.

 اما یک منبع امنیتی گفت: در این تظاهرات بیش از 80 هزار نفر شرکت نداشتند.

پربیننده ترین خبرها