جلیلی مطرح کرد:

اعزام تروريست به سوريه براي لطمه به مقاومت

اعزام تروريست به سوريه براي لطمه به مقاومت
پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 - 14:32

بغداد (العالم) - دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران گفت كه سوريه نقش مهمي در حمايت از مقاومت دارد و به همين دليل در معرض انواع توطئه ها از جمله اعزام تروريست هاي مسلح به اين كشور قرار گرفته است.

به گزارش شبكه خبري العالم از بغداد ، سعيد جليلي امروز پس از ديدار با مقام هاي عراقي در گفت و گو با خبرنگاران تاكيد كرد : سوريه نقشي فعال و موثر در حمايت از مقاومت دارد و همين مساله موجب شده است كه اين كشور اكنون درمعرض توطئه ها قرار گيرد.

وي افزود: برخي طرف ها با ارسال سلاح و اعزام تروريست به سوريه ، براي دامن زدن به فتنه دراين كشور تلاش مي كنند.

دراين حال ، " فالح الفياض " مشاور امنيت ملي عراق هم گفت قضيه مهم منطقه درحال حاضر ، موضوع سوريه و تحولات و بازتاب هاي امنيتي و درگيري دراين كشور است.

وي اظهار داشت عراق پيشتر درباره خطر اين وضعيت و تاثيرآن بر اوضاع كشورهاي منطقه هشدار داده بود.

وي همچنين تاكيد كرد گفتگو بهترين راه براي حل مشكلات و اختلافات در سوريه و نيز عمل به خواسته هاي ملت و دولت و مخالفان در سوريه است.

دراين حال ، " عدنان السراج " تحليلگر مسائل سياسي عراق هم درمصاحبه با شبكه خبري العالم ، گفت سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در شرايطي صورت گرفت كه منطقه با حملات عربستان ، قطر ، تركيه ، آمريكا و برخي كشورها ديگر روبرو است و اين طرف ها مي كوشند با اعمال فشار بر منطقه به فتنه هاي طايفه اي و جنگ دامن بزنند و براي تقسيم كشورها تلاش كنند.

وي بر لزوم تحرك سياسي داراي ابعاد منطقه اي با هدف مقابله با اين توطئه ها و متوقف كردن دخالت هاي برخي كشورها كه با هدف دامن زدن به بحران سوريه صورت مي گيرد ، تاكيد كرد و گفت سفر جليلي به بغداد ، با هدف نقشي مثبت در يافتن راه كارهايي براي حل بحران سوريه صورت مي گيرد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران با مسئولان عراقي از جمله نخست وزير اين كشور درباره بحران سوريه و بازتاب هاي آن بر ثبات منطقه گفتگو كرد.
wh -08-13-37

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها