معاون سردبير روزنامه آزادي و عدالت اعلام كرد:

حمله به سربازان مصري درسينا،كار نيروهاي دحلان

حمله به سربازان مصري درسينا،كار نيروهاي دحلان
پنج‌شنبه 19 مرداد 1391 - 17:19

قاهره(العالم)- معاون سردبير روزنامه آزادي و عدالت مصر علاوه بر دست داشتن رژيم صهيونيستي، از درز اطلاعاتي درباره دست داشتن نزديكان محمد دحلان از كادر رهبري سابق جنبش فتح در حمله به سربازان مصري در سينا خبرداد.

جمال عرفه روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: اطلاعاتي درباره دخالت عوامل صهيونيستي در عمليات اخير نيز موجود است و اطلاعات ديگر نيز از دست داشتن برخي ماموران محمد دحلان كه در سال 2007 از غزه به سينا گريختند، حكايت دارد.
 
دحلان يكي از رهبران سابق جنبش فتح است كه طي چند سال اخير هم از سوي گروه هاي مقاومت فلسطين و هم از سوي تشكيلات خودگردان اتهام هاي مختلفي از جمله فساد مالي عليه وي مطرح شده است.

به گفته عرفه، علت اصلي حوادث سينا، پيمان كمپ ديويد است كه اجازه نمي دهد ارتش مصر در اين منطقه مستقر شود لذا مصري ها حادثه اخير را فرصتي مناسب براي تغيير اوضاع سينا مي دانند.
  
وي با اشاره به لزوم استقرار نيروهاي مصري در سينا، بازسازي اين منطقه و رسيدگي به مشكلات اهالي آن گفت: نمي توان با چهار هزار نفر از يك منطقه دويست هزار كيلومتري حفاظت كرد. 
 
عرفه همچنين در ادامه اين گفت وگو، بركناري روساي دستگاه هاي امنيتي مصر را در چارچوب پاكسازي آن از بقاياي رژيم سابق و گرفتن اختيارات رياست جمهوري توسط محمد مرسي از شوراي نظامي دانست.
 
وي با اشاره به كوتاهي دستگاه هاي امنيتي در انجام وظيفه خود افزود: اين دستگاه ها بايد درباره گروه هاي تروريستي عامل حمله به سربازان مصري در سينا از قبل اطلاعات جمع آوري مي كردند.
 
عرفه ادامه داد: هنوز برخي بقاياي رژيم سابق در دستگاه هاي امنيتي و مناصب كليدي مصر هستند كه براي مرسي بركناري يكباره همه آنها با توجه به اختلافاتش با شوراي نظامي دشوار است.
 
معاون سردبير روزنامه آزادي و عدالت مصر تصريح كرد: محمد مرسي مي خواهد اختياراتش را به تدريج از شوراي نظامي پس بگيرد كه در آينده و در همين چارچوب شاهد اقدام هاي ديگري از اين نوع خواهيم بود.

MKH-9-17:51

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها