برنامه اسرائیل برای تفرقه بین مصر و فلسطینیها

برنامه اسرائیل برای تفرقه بین مصر و فلسطینیها
جمعه 20 مرداد 1391 - 06:53

عضو ارشد حزب آزادي وعدالت مصر با بيان اين که رژيم صهيونيستي بيشترين سود را از حمله تروريست ها به نظاميان مصري در صحراي سينا و بحران ناشي از آن مي برد، گفت: اين رژيم درصدد ايجاد اختلاف بين مصري ها و دولت اين کشور با دولت فلسطين در نوار عزه است.

"اسامه جادو" در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: دستگاه هاي اطلاعاتي و جاسوسي رژيم صهيونيستي پنج روز قبل از حمله افراد مسلح به مرزبانان مصري، به نیروهای اسراییلی در منطقه سينا دستور دادند كه اين منطقه را ترك كنند؛ و برخي از اين اطلاعات به دستگاه هاي اطلاعاتي مصر نیز رسيد.

جادو با اشاره به این که  قبل از انقلاب 25ژانویه نیز مشکل امنیتی در صحرای سینا و جود داشت، تصمیم دولت مصر برای برکناری فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی را اقدامی در مسیر برطرف ساختن این مشکل دانست.

وي افزود: جنايت سينا بیانگر هموار بودن زمینه ایجاد بحران و ناآرامی در این منطقه است؛ و به همین علت زمان آن فرارسیده است که دولت مصر گامی عملی برای توسعه اقتصادی و انسانی این منطقه بردارد.

جادو با اشاره به این که  زمان اعمال قدرت و حاكميت نیروهای مصر بر سراسر خاك این کشور فرا رسیده است گفت: حادثه منطقه سينا نياز مصر به اصلاحات اساسي در بخش امنيتي پیمان سازش كمپ ديويد را آشكار ساخت.

 

MKH-9-20:44



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها