با موافقت نمایندگان؛

لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم برای اصلاح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد

لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم برای اصلاح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 13:25

نمایندگان مجلس با ارجاع لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون تأمین مالی مبارزه با تروریسم به کمیسیون امنیت ملی موافقت کردند.

العالم - ایران

در صحن علنی امروز سه‌شنبه(1 خرداد) بعد از اظهارات مخالفان و موافقان بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تأمین مالی مبارزه با تروریسم، بار دیگر نمایندگانی مانند حاجی‌دلیگانی، پژمان‌فر، ذوالنوری، قاضی‌پور، محبی‌نیا، بروجردی، خادمی و ... اطراف لاریجانی و در مقابل وی در جایگاه هیئت رئیسه مجلس تجمع کرده و خواستار ارجاع این لایحه به کمیسیون امنیت ملی شدند.

لاریجانی ابتدا با این پیشنهاد مخالفت کرد اما گفت که می‌توان هفته آینده را برای بررسی این لایحه در کمیسیون امنیت قرار داد.

رئیس مجلس اما در ادامه بعد از اعتراض نمایندگان اظهار کرد: تنها می‌توان حداکثر 2 هفته برای بررسی این لایحه و اصلاح آن در کمیسیون امنیت ملی فرصت داد و باید در اولین یکشنبه بعد از پایان تعطیلات و سرکشی وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه خود در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

براین اساس، نمایندگان به جایگاه‌های خود بازگشتند تا رأی‌شان را نسبت به این نظر لاریجانی ارائه کنند.

در نهایت با 138 رأی موافق، 92 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 245 رأی مأخوذه در صحن علنی با ارجاع این لایحه به کمیسیون امنیت موافقت شد.

اما لاریجانی رئیس مجلس بعد از رأی‌گیری خطاب به کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: کمیسیون امنیت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و برای اصلاحات این لایحه از دبیرخانه و وزارت اقتصاد کمک بگیرد.

وی تأکید کرد: هرکسی که در کشور نظری دارد، نظر خود را درباره این لایحه منتقل کند، همچنین نمایندگان مخالف و موافق هم نظراتشان را بیان و کمیسیون آن را جمع‌بندی کند.

رئیس مجلس تصریح کرد: کمیسیون اگر توانست هفته آینده این لایحه را ارائه کند که بهتر است، در غیر این صورت تا دو هفته آینده کار بررسی و اصلاح آن را به اتمام برساند.

پربیننده ترین خبرها