کارشناس مصری :عملیات صحرای سینا کار موساد بود

کارشناس مصری :عملیات صحرای سینا کار موساد بود
جمعه 20 مرداد 1391 - 12:14

رييس حزب سوسياليست عربي مصر، عمليات صحراي سينا را سازماندهي شده از سوي موساد اسراييل با اجراي تروريست هاي تکفيري مستقر در جبل الحلال در اين منطقه ،عنوان کرد.

عادل عباس القله " پنج شنبه شب در گفت و گو با شبكه خبري العالم ، عمليات سينا را واكنش اسرایيل به انتخاب محمد مرسي توسط مردم مصر و گسترش روابط مصر با فلسطيني ها در غزه دانست و گفت : اين رويكرد به ضرر رژيم صهيونيستي بود و به همين علت تروريست ها را وادار به این عملیات کرد تا این روابط مصر و فلسطینی ها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی يكي ديگر از اهداف رژيم صهيونيستي از اين عمليات را ايجاد هرج و مرج در جامعه مصر و تفرقه افکنی درمیان رهبران سياسي و نظامي اين كشور دانست.

عباس القله با بيان اينكه اين عمليات در حكم گرفتن نبض رهبري سياسي جديد مصر است ، خاطر نشان كرد : در زمان مبارك ، رژيم صهيونيستي ده ها مرتبه عمليات خصمانه در مرزهاي مصر انجام داد و نيروهاي مصري در آن زمان نمي توانستند اقدامي انجام دهند اما اینک اقدام به پاکسازی این منطقه کرده اند.

اين كارشناس امور راهبردي گفت : سينا ، منطقه اي صعب العبور است كه همه فراري ها و گروهك هاي تكفيري در آن به سر مي برند. رژيم صهيونيستي از اين گروه ها حمايت مالي مي كند تا بتواند در زمان نياز از آن ها استفاده كند.

وي با حکیمانه دانستن واكنش مصر به اين عمليات به رژيم صهیونیستی هشدار داد كه اين درس را خوب به ياد داشته باشد و بداند كه مصر در برابر دشمن صهيونيست متهورانه خواهد ايستاد و از هيچ اقدامي حفظ ثبات  مصر فروگذار نخواهد كرد.

سرلشكر "عادل عباس القله " در پايان تاكيد كرد : روابط ما با برادران فلسطيني با اين گونه عمليات تيره نخواهد شد و به دشمن صهيونيست فرصت تحميل نظر و سلطه خود بر منطقه را نخواهيم داد.

پربیننده ترین خبرها