سه نوع قارچ سمی که مردم را به کشتن داد + تصاویر

سه نوع قارچ سمی که مردم را به کشتن داد + تصاویر
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 15:47

رئیس کمیته شناسایی قارچ های سمی که تمام نمونه قارچ‌های مصرفی مربوط به بیماران مسموم شده را بررسی کرده می گوید: 3نوع قارچ سمی که مردم از دل طبیعت جمع آوری و مصرف کرده‌اند عامل مرگ ومیر بوده اند.

العالم _ ایران / علمی

دکتر محمد رضا آصف دکترای قارچ شناسی و مسئول کمیته شناسایی قارچ های عامل مسمویت و مرگ میر هموطنانمان می‌گوید که از ۲۵ روز گذشته تمام نمونه‌های ارسالی از استان‌های غربی که مواردی از مسمومیت با قارچ و یا مرگ و میر در آنها گزارش را یک به یک در محیط آزمایشگاهی بررسی کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده که سه نوع قارچ سمی عامل این مسمومیت‌ها بوده است.

او بر این نکته تاکید می‌کند که باید در مکان‌های رشد اینگونه قارچ ها تابلوی هشدار نصب شود و مردم مطلقا از محیط طبیعی  قارچ‌ جمع آوری و مصرف نکنند.

 این سه نوع قارچ با نام‌های علمی lepiota brunneoincarnata ، hypholoma fascicualre و coprinopsis atramentaria شناخته می‌شوند.

او بر این نکته تاکید دارد که زمان طلایی درمان مسمومیت با قارچ سمی تنها ۶ تا ۸ ساعت است، اما متاسفانه علایم اولیه شبیه مسمومیت عادی است که برخی کادرهای درمانی به دلیل عدم آگاهی تنها به تجویز او آر اس و سرم بسنده می‌کنند. غافل از اینکه در این زمان کبد منهدم شده و نیاز به پیوند کبدی و به کما رفتن و در نهایت مرگ بیمار می‌شود.

این دکترای قارچ شناسی بر این نکته تاکید کرد که مردم نگرانی بابت سلامت قارچ های دکمه ای پرورشی و بسته بندی نداشته باشند.

 فارس

پربیننده ترین خبرها