واکنش نمایندگان مجلس به حمایت امارات از مواضع ضد ایرانی پمپئو/ درخواست تجدید نظر در روابط با ابوظبی

واکنش نمایندگان مجلس به حمایت امارات از مواضع ضد ایرانی پمپئو/ درخواست تجدید نظر در روابط با ابوظبی
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 17:06

تعداد 60 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی به رئیس قوه مجریه خواستار تجدید نظر در روابط با امارات شدند و دلیل آن را موضع گیری این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از بیانات اخیر وزیر خارجه آمریکا عنوان کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی تذکرهای کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
وی گفت: محسن کوهکن نماینده لنجان به همراه 60 تن از نمایندگان درباره تجدیدنظر جدی در کلیه روابط با کشور امارات به دلیل موضع گیری علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از بیانات وزیر خارجه آمریکا ، به رییس جمهوری تذکر دادند.
عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص جلوگیری از افزایش نرخ عوارض بزرگراه ها و افزایش 30 درصدی نرخ عوارض جاده میان گذر دریاچه ارومیه تذکر داد.
وی افزود: جلال محمودزاده و علی‌محمد مرادی به اتفاق 13 نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان به دلیل حذف همزمان دو بازیکن نامدار و توانمند از تیم ملی توسط فدراسیون فوتبال تذکر دادند.
رنجبرزاده یادآور شد: منصور مرادی هم در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار دلیل حذف آقای ووریا غفوری بازیکن تیم استقلال از لیست تیم ملی برای جام جهانی شد.
وی اضافه کرد: محمدمهدی زاهدی، احمد سالک و اکبر رنجبرزاده هم در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار خروج ایران از پروتکل الحاقی در پاسخ به گستاخی وزیر خارجه آمریکا شدند.
عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: سیدجواد ابطحی در تذکری به رییس‌جمهوری خواستار ورود فوری به تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به ویژه در حوزه اقلام خوراکی نظیر گوشت قرمز، مرغ، برنج و روغن و ... در ماه مبارک رمضان شدند.
وی بیان کرد: علی وقفچی و محمدحسین فرهنگی هم به وزیر اقتصاد درباره عملیاتی کردن بند «و» تبصره 16 قانون بودجه 97 مبنی بر محاسبه و تسویه بدهی بدهکاران و موسسات مالی بر اساس قرارداد اولیه و بدون دریافت جریمه و دیرکرد تذکر دادند.
رنجبرزاده یادآور شد: علیرضا رحیمی و علی مطهری نمایندگان مردم تهران به اتفاق 53 نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری درباره اختلال در سرعت و کاهش پهنای باند اینترنت کشور پس از فیلترینگ تلگرام که موجب اختلال خدمات مبتنی بر اینترنت شد، تذکر دادند.
وی گفت: ناصر موسوی لارگانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد درباره ضرورت حل فوری مشکلات ارزی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور بعد از تعیین دستوری نرخ ارز منجر به عدم وجود ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تذکر داد.
عضو هیات رییسه مجلس افزود: وی همچنین به رییس‌جمهوری درباره ضرورت اخذ تضامین کتبی و عینی و کافی از اتحادیه اروپا و روسای جمهور کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در خصوص ادامه حضور در برجام و اجرای تعهدات این توافقنامه تذکر داد.
وی اضافه کرد: موسوی لارگانی در تذکر دیگری به رییس‌جمهوری خواستار تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و یا وزیر نیرو شد.
به گزارش ایرنا، رنجبرزاده بیان کرد: حسینعلی حاجی دلیگانی و اکبر رنجبرزاده هم در تذکری به رییس‌جمهوری خواستار تسریع در تهیه آیین‌نامه تبصره 14 قانون بودجه 97 در موضوع کاهش فقر مطابق خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد.
وی یادآور شد: نصرالله پژمان‌فر و نادر قاضی‌پور هم به اتفاق هفت نفر از نمایندگان به وزیر کشور درباره تنش‌های اخیر به بهانه تقسیمات کشوری که بهانه‌ای به دست دشمنان برای کینه‌توزی داده است تذکر داد.

پربیننده ترین خبرها