«دیدبان حقوق بشر» ارتش مصر را به تخریب خانه‌های ساکنان سینا متهم کرد

«دیدبان حقوق بشر» ارتش مصر را به تخریب خانه‌های ساکنان سینا متهم کرد
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 17:26

سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر، ارتش مصر را به تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های تجاری در شمال سیناء در جریان اجرای عملیات نظامی علیه شاخه داعش در این منطقه متهم کرد.

العالم - مصر

سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر امروز سه‌شنبه در گزارشی با اشاره به تخریب دستکم سه‌هزار خانه و ساختمان تجاری اعلام کرد که صدها هکتار زمین زراعی نیز تخریب شده و علاوه بر آن در ماه ژانویه نیز ۶۰۰ ساختمان تخریب شد.

در گزارش این سازمان آمده است که مطابق با تصاویر دریافتی از ماهواره در برهه زمانی بین ۱۵ ژانویه و ۱۴ آوریل، ارتش مصر 3.600 ساختمان را تخریب و صدها هکتار اراضی زراعی را خاکبرداری کرده است.

دیدبان حقوق بشر همچنین اشاره کرد که مسئولان مصر در سال ۲۰۱۴ طرح تخلیه ساکنان منطقه حایل امنیتی به مساحت ۷۹ کیلومتر مربع را اعلام کردند که شهر رفح واقع در مرز غزه را نیز شامل می‌شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است که عملیات تخریب خانه‌ها اغلب غیرقانونی بوده است.

ارتش مصر از فوریه گذشته اجرای عملیات گسترده نظامی در سیناء با هدف مبارزه با گروه‌های مسلح را آغاز کرده و تا کنون بیش از ۲۰۰ فرد مسلح در این عملیات به قتل رسیده‌اند.

شبه‌جزیره سینا طی سال‌های اخیر شاهد افزایش عملیات‌های تروریستی برخی گروه‌های مسلح از جمله گروه «ولایت سیناء» شاخه داعش علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر بوده است که تا کنون شمار زیادی از این نیروها نیز کشته و زخمی شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها