پس از پرتاب از ایستگاه فضایی کندی فلوریدا؛

ماهواره ساخت ترکیه در مدار زمین قرار گرفت

ماهواره ساخت ترکیه در مدار زمین قرار گرفت
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 18:10

وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه از پرتاب ماهواره ساخت این کشور به فضا با موشک آمریکایی خبر داده و گفته که این ماهواره با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

العالم ـ ترکیه

احمد رسلان، وزیر حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات ترکیه امروز (یکشنبه) در گفتگو با خبرگزاری آناتولی خاطرنشان کرده، ماهواره مکعبی 3U به نام «UBAKUSAT» توسط سازمان فناوری هوا و فضا و با همکاری دانشگاه تکنیک استانبول طراحی و تولید و در ساعت 23.30 دقیقه روز سوم آوریل (14 فرودین ماه 1397) از ایستگاه فضایی کندی فلوریدا پرتاب شده است.

وی با بیان اینکه این ماهواره توسط موشک فالکون 9 شرکت اسپایس ایکس آمریکا به فضا ارسال شده، گفته است:"ماموریت اصلی «UBAKUSAT» تسهیل ارتباط صوتی رادیویی آماتور است و تراکم الکترون در محیط سایه و آفتابی در فضا را اندازه گیری خواهد کرد.

علاوه بر این ماهواره، نوع ویژه ای پلیمر که از سوی دانشگاه فنی استانبول برای محافظت از امواج و اشعه های فضایی اختراع شده است نیز با این موشک برای آزمایش به فضا فرستاده شد".

انتظار می‌رود این نوع پلیمر در شرایط واقعی فضا تست شود. اتصال موشک فالکون 9 به ایستگاه بین المللی فضایی در تاریخ چهارم مه (14 اردیبهشت 1397) انجام شده و ماهواره UBAKUSAT نیز یازدهم مه (21 اردیبهشت 1397) با موفقیت در مدار قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها