آنروا خواستار رسیدگی به اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه شد

آنروا خواستار رسیدگی به اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه شد
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 18:20

کمیسر عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای فلسطینی ها وابسته به سازمان ملل (آنروا) ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت وخیم بخش سلامت در نوار غزه، از جهانیان خواست به سرعت برای نجات این منطقه وارد عمل شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فلسطینی 'معا'، 'پیر کرینبول' کمیسر عالی آنروا در کنفرانس مطبوعاتی خود در شهر غزه، از جهانیان خواست برای نجات وضعیت بحرانی بخش سلامت غزه و وخامت اوضاع انسانی در این منطقه اقدام نمایند و آنروا را برای ارائه خدمات لازم به مجروحان یاری کنند.

وی همچنین نسبت به پیامدهای وسیع وخامت اوضاع انسانی و بخش سلامت در غزه هشدار داد.

رژیم صهیونیستی 12 سال است که نوار غزه را به دنبال پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات پارلمانی در سال 2007 به طور کامل محاصره کرده است.

محاصره بی رحمانه غزه، این منطقه را به زندانی برای 2 میلیون فلسطینی تبدیل کرده است و دسترسی به هرگونه دارو، مواد غذایی و امکانات اولیه زندگی برای اهالی این باریکه با مشکلات بسیار جدی همراه است. 

کرینبول افزود: تعداد زخمی های راهپیمایی معروف به 'بازگشت' به بیش از تعداد مجروحان در جنگ سال 2014 (جنگ 50 روزه تحمیلی اسرائیل بر غزه) رسیده است.

وی علاوه بر اظهار نگرانی از نوع جراحت های وارده، گفت: نوع جراحت ها نشان می دهد که رژیم صهیونیستی برای مقابله با فلسطینیان از مهمات جنگی استفاده کرده تا جراحت های بیشتری در اعضای داخلی، عضلات و استخوان ها آنها ایجاد کند. 

کرینبول ادامه داد: جهانیان از رخدادهای جاری در غزه اطلاع ندارند و اگر به وضعیت انسانی غزه رسیدگی نشود هرگز صلح در منطقه حاکم نخواهد شد.
وی گفت: 70 درصد از ساکنان غزه آواره هستند و تعدادی از آنها در راهپیمایی ها بازگشت شهید و زخمی شدند.

به نوشته معا، بودجه آنروا به دلیل کاهش کمک های آمریکا به این سازمان دچار کسری 200 میلیون دلاری شده است.

تنش و درگیری ها در فلسطین به ویژه نوار غزه به دنبال تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی، شدت یافته است.
 

پربیننده ترین خبرها