رئیس دفتر سیاسی صدر: هرگز تسلیم تمایلات آمریکا نخواهیم شد/ روابط ما و ایران روابطی ثابت است

رئیس دفتر سیاسی صدر: هرگز تسلیم تمایلات آمریکا نخواهیم شد/ روابط ما و ایران روابطی ثابت است
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 19:27

رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق با ثابت خواندن روابط این جریان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده که این جریان هرگز تسلیم تمایلات آمریکا نخواهد شد.

العالم ـ عراق

«ضیاء الأسدی» مسئول دفتر سیاسی مقتدی صدر رهبر جریان صدر در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشته، غیر از روابط علنی، هیچگونه روابط سری بین مقتدی صدر و عربستان وجود ندارد.

وی گفته، ائتلاف سائرون آرایی که انتظار آن را داشت به دست آورد، زیرا ملت فهمیدند که هیچ تغییری در طول چهار سال گذشته رخ نداده است و آن‌ها آن دسته از گروه‌های سیاسی را که در دولت‌های قبلی نقش داشتند، مجازات کردند.

الأسدی با تاکید بر اینکه روابط جریان صدر با ایران، روابطی ثابت است، تصریح کرده،  مقتدی صدر هرگز اجازه نخواهد داد که عراق پایگاهی برای حمله به کشورهای همسایه باشد و جریان صدر و شرکای آن هرگز تسلیم تمایلات آمریکا نخواهند شد.

الاسدی تصریح کرد:  ثامر السبهان وزیر مشاور نظام عربستان فردی عجول است و نمی داند که هر گونه مداخله در امور عراق ناخوشایند خواهد بود.

وی گفته، ما هرگز تسلیم هیچگونه اراده خارجی چه از سمت آمریکا و و چه غیر آن نخواهیم شد. حضور آمریکا در عراق خارج از چارچوب  دیپلماتیک غیرقابل قبول است.

رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر در ادامه اظهار داشته، درخواست صدر از حیدر العبادی برای خروج از حزب الدعوة قبل از انتخابات مطرح شد و بعید می‌دانم که صدر در دیدار اخیر مجددا خواستار خروج العبادی از این حزب شده باشد.

سخنگوی مقتدا صدر با تأکید بر اینکه گروه صدر مشکلی با هیچ یک از اعضای ائتلاف "فتح" و دیگر تشکّل ها ندارد، گفت: ما از ائتلاف کردن با تشکّل "دولت قانون" استقبال می کنیم ولی فرق و اختلافی بین تشکّل ها و اعضای آنها وجود دارد.

ضیاء الاسدی گفت : وضعیت سیاسی عراق نگران کننده است و همین نگرانی ، خود را در کاهش میزان مشارکت مردمی نشان داد.

الاسدی اعلام کرد: هدف مقتدا صدر رسیدن به قدرت نیست. ائتلاف "سائرون" برای ساخت کشور و نَه دستیابی به قدرت با دیگر تشکّل ها مذاکره می کند، عراق با مشکلات بسیاری خصوصاً اشغالگری آمریکا و حملۀ داعش و ناکارآیی دولت های متوالی بغداد مواجه بوده است .

ئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر گفته، ائتلاف سائرون با بسیاری از شخصیت‌های اهل تسنن در سطوح سیاسی و اجتماعی در تماس است.

الاسدی اظهار داشت: گرایش سیاسی نخست وزیر ارتباطی با نحوۀ عملکردش ندارد.

پربیننده ترین خبرها