بررسی فروش مهمات هدایت‌شونده دقیق به عربستان و امارات در کنگره آمریکا

بررسی فروش مهمات هدایت‌شونده دقیق به عربستان و امارات در کنگره آمریکا
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 08:33

دولت ترامپ از کنگره خواسته است فروش بیش از 120 هزار سلاح هدایت‌شونده دقیق را به عربستان سعودی و امارات متحده عربی بررسی کند.

العالم _ آمریکا

به گفته برخی منابع، دولت دونالد ترامپ که می‌کوشد صادرات سلاح‌های ساخت آمریکا را افزایش دهد از کنگره خواسته است فروش بیش از 120 هزار سلاح هدایت‌شونده دقیق را به عربستان سعودی و امارات متحده عربی بررسی کند.

سال گذشته میلادی دولت آمریکا فروش حدود 7 میلیارد دلار از این نوع مهمات را به عربستان تصویب کرد. اما این قرارداد، برخی از اعضای کنگره را در خصوص استفاده سلاح‌های آمریکایی در یمن از سوی عربستان و مرگ هزاران غیرنظامی یمنی -- از ماه مارس 2015 -- نگران کرده است.

منابعی در دولت و کنگره آمریکا تأیید کرده اند که طرح غیررسمی 40 روزه بررسی فروش این مهمات به عربستان و امارات در جریان است. کمیته‌های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان در جریان این طرح قرار گرفته اند و قانون‌گذاران از دولت آمریکا خواسته اند اطلاعات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهد.

 سخنگویان هر دو کمیته از اظهار نظر درباره این طرح امتناع می‌کنند.

به باور ترامپ، فروش سلاح یکی از راهکارهای ایجاد شغل در آمریکا است و او از ژانویه سال 2017 و حضور در کاخ سفید، قراردادهایی چندین میلیارد دلاری برای فروش سلاح‌های آمریکایی به امضا رسانده است.

پربیننده ترین خبرها