الوفاق پایان بازداشت خانگی آیت‌الله عیسی قاسم را خواستار شد

الوفاق پایان بازداشت خانگی آیت‌الله عیسی قاسم را خواستار شد
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 12:03

جمعیت ملی –اسلامی «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین محاصره منطقه «الدراز» را محکوم کرد و پایان بازداشت خانگی آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را خواستار شد.

العالم _ بحرین

جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷۰۰ روز از محاصره منطقه الدراز گذشته در حالی که این محاصره همچنان ادامه دارد.

الوفاق در بیانیه خود سکوت جامعه جهانی و موسسات رسمی و بین‌المللی در برابر جنایت محاصره الدراز را محکوم و تأکید کرد که این سکوت باعث می‌شود رژیم آل خلیفه برای افزایش حجم محاصره و تجاوزات علیه شهروندان بی‌دفاع تشویق شود.

این جمعیت همچنین بر ضرورت رفع محاصره ظالمانه الدراز و پایان بازداشت خانگی آیت‌الله عیسی قاسم را خواستار شد.

از ۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ در پی لغو تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، دولت بحرین منطقه الدراز را به محاصره خود درآورد.

سلب تابعیت سه شهروند بحرینی دیگر

شعبه چهارم دادگاه جنایی بحرین بار دیگر سه نفر را به آموزش در اردوگاه‌های سپاه ایران متهم و دو نفر از آنها را به هفت سال حبس و یک نفر را به پنج سال حبس محکوم کرد.

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، دولت بحرین مدعی شد که این متهمان در ایران با یکدیگر در ارتباط بوده و قصد تشکیل یک گروه برای اجرای عملیات‌های خرابکارانه در بحرین را داشتند و در اردوگاه‌های سپاه برای استفاده از سلاح و چگونگی ساختن بمب‌ دست‌ساز آموزش دید‌ه‌اند.

این نخستین بار نیست که دولت بحرین معارضان این کشور را به اتهام تشکیل گروه تروریستی بازداشت کرده و مدعی حمایت ایران از آنها می‌شود.

تظاهرات همبستگی با آیت‌الله عیسی قاسم

مردم بحرین دیشب در برخی نقاط این کشور به نشانه همبستگی با آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور تظاهرات برگزار کردند.

ساکنان شهرک السنابس، الدیه، کرباباد ، السهله جنوبی و منامه شاهد برگزاری تظاهرات در محکومیت استمرار محاصره شهر الدراز و بازداشت خانگی آیت‌الله عیسی قاسم بود.

پربیننده ترین خبرها