روسیه: تلاش‌‌های آمریکا برای تهدید نشان دادن ایران، بی‌فایده است

روسیه: تلاش‌‌های آمریکا برای تهدید نشان دادن ایران، بی‌فایده است
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 12:10

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه بر این باور است که تلاش‌های ایالات متحده برای نشان دادن ایران به عنوان یک تهدید جهانی، بی ثمر است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، دیمتری فوکتیستوف معاون مدیر کل وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرده است، تلاش های آمریکا برای مطرح کردن ایران به عنوان یک تهدید جهانی، بی فایده است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا پیش از این در اظهاراتی علیه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که "نه آمریکا و نه کشورهای اروپایی، رفتارهای خرابکارانه ایران را تحمل نخواهند کرد."

روز سه شنبه هیئت روسی به ریاست فوکتیستوف نشستی را با همتایان آمریکایی خود در دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل برگزار کرد.

معاون مدیر کل وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده، طرف آمریکایی در نهایت اذعان کرده است که گروه های تروریستی القاعده و داعش همچنان یک اولویت مهم به شمار می روند.

فوکتیستوف گفته، آنها هیچ شانسی برای موفقیت در این مسیر نخواهند داشت... تلاش ها برای مجبور کردن دیگران برای تغییر اولویت هایشان در مبارزه با تروریسم، موفقیت آمیز نخواهد بود چرا که اکثر کشورهای عضو جامعه بین المللی با آنها مخالف هستند.

به گزارش تسنیم، "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس خبری گفته بود که تغییراتی که واشنگتن خواستار آن است تا ایران انجام دهد برای اجرا سخت نبوده و وی اطمینان دارد که امکان توسعه رویکرد دیپلماتیک مشترکی با کشورهای اروپایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرده بود، اطمینان دارم که ارزش ها و منافع مشترکی وجود دارد که ما را به سوی نتیجه گیری مشترکی درباره ضرورت پاسخ به تهدیدات ایران در جهان پیش خواهد برد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شده بود که اعتقاد دارد مردم ایران زمانی که بتوانند مسیری را در پیش رو ببینند که به این منجر شود کشورشان از رفتار به این شیوه خودداری کند این مسیر را انتخاب خواهند کرد.

پامپئو که در سخنرانی خود در اندیشکده هریتیج از تحریم های بی‌سابقه علیه ایران صحبت کرده بود تا این کشور تغییرات اساسی در رویکرد خود انجام دهد گفت که وی هیچ درخواست غیر منطقی از نظام ایران نداشته است.

پربیننده ترین خبرها