بیانیه وزارت خارجه در واکنش به تحریم رییس کل بانک مرکزی

بیانیه وزارت خارجه در واکنش به تحریم رییس کل بانک مرکزی
چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 14:57

وزارت امور خارجه در بیانیه ای در واکنش به تحریم رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: عملکرد دولت ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که این دولت، وزنی برای تعهدات بین المللی خود قائل نیست.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش روز چهارشنبه مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام خزانه داری ایالات متحده آمریکا در خصوص درج نام رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران آن در فهرست تحریم ها که هفته گذشته انجام شد، نشانگر بی اعتنایی آشکار آن کشور به قواعد و هنجار های پذیرفته شده بین المللی از جمله مصونیت دولتها و بانکهای مرکزی است.
وزارت خارجه در این بیانیه خاطرنشان کرد: نقش بانک های مرکزی در تعیین و اجرای سیاست های پولی و ایجاد ثبات پولی داخلی و بین المللی امری نیست که بر هیچ ناظری پوشیده باشد و بر این اساس، وضع تحریم و محدودیت برای مقامات بانک مرکزی نافی تعهدات بین المللی، معاهداتی و عرفی دولتها در خصوص حفظ ثبات پولی بین الملل است. 
این بیانیه تاکید کرد: عملکرد دولت ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که این دولت، وزنی برای تعهدات بین المللی خود قائل نبوده و در اذهان ناظران بین المللی تصویر یک دولت عهد شکن و فاقد هر گونه تقید به تعهدات و الزامات بین المللی را از خود بر جای گذاشته است.
وزارت امور خارجه در این بیانیه با محکومیت جدی اقدام غیر متعارف و بر خلاف حقوق بین الملل ایالات متحده آمریکا، تصریح کرد: حق توسل به کلیه راهکارهایی حقوقی و سیاسی بین المللی برای مقابله با این اقدام خزانه داری آمریکا برای دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محفوظ است و معتقد است تداوم اینگونه رفتارهای مخرب و یکجانبه گرایانه ایالات متحده آمریکا می تواند تبعات نامطلوبی برای مناسبات بین المللی در عرصه پولی و مالی داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها