برنده مدال برنز بحرینی آفریقایی از آب در آمد

برنده مدال برنز بحرینی آفریقایی از آب در آمد
شنبه 21 مرداد 1391 - 11:38

رژيم آل‌خليفه، در ادامه سياست خود براي تغيير بافت جمعيتي کشور، به دونده آفريقايي غير مسلمان متوسل شد و او را به المپيک لندن فرستاد، اما مشخص شد که وي آفريفايي است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مطبوعات و رسانه‌های رژیم حاکم بحرین مدعی شدند مریم جمال به نمایندگی از بحرین توانست در رقابت‌های دوی 1500 متر زنان در المپیک لندن مدال برنز کسب کند.

رسانه‌های رژیم آل‌خلیفه در حالی به برجسته‌سازی و بزرگ‌نمایی این مسئله پرداختند که مریم جمال آفریقایی و از کشور اتیوبی است، اما رژیم حاکم بحرین در ادامه سیاست اعطای تابعیت سیاسی و به منظور  تغییر بافت جمعیتی این کشور به مریم جمال شناسنامه بحرینی داده است.

مریم جمال در سال ۱۹۸۴ در روستای اوسیلان در اتیوپی در خانواده‌ای با ۵ فرزند از قبیله اورومو و از مسیحیان کلیسای ارتدوکس شرقی به دنیا آمد. وی در سال 2002 به همراه همسرش از اتیوپی خارج شد و در یک اردوگاه پناهندگان در لوزان سوئیس اقامت گزید و پس از آن سر از بحرین در آورد.

مریم جمال پیش از دویدن برای بحرین از سال 2004 توانسته بود در رقابت های قاره ای، جهانی و المپیک نتایج قابل توجهی کسب کند و در سال 2006 و 2007 قهرمان آسیا و جهان شده بود.

 رژیم آل‌خلیفه به منظور تغییر بافت جمعیتی بحرین تلاش می‌کند به اتباع اهل تسنن دیگر کشورهای عربی و آفریقایی تابعیت سیاسی بدهد تا بدین ترتیب بافت جمعیتی کشور را که شیعیان 70 درصد آن را تشکیل می‌دهند تغییر دهد.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها