واشنگتن در پاسخ به اخراج دو دیپلمات از ونزوئلا، مجبور به تلافی شد

واشنگتن در پاسخ به اخراج دو دیپلمات از ونزوئلا، مجبور به تلافی شد
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 10:51

پس از آنکه رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که »کاراکاس» دو دیپلمات آمریکایی را به دلیل دخالت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور اخراج می‌کند، واشنگتن مجبور به تلافی شد.

العالم _ آمریکا

در ادامه تنش‌ها بین ونزوئلا و آمریکا، مقام‌های کاراکاس دو دیپلمات آمریکایی را به دلیل دخالت در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ونزوئلا اخراج کردند.

«نیکلاس مادورو» که اخیرا به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا توانست بار دوم به این سمت برگزیده شود، در یک نشست اعلام کرد که دو دیپلمات آمریکایی مستقر در ونزوئلا به دلیل دخالت در این انتخابات اخراج شدند.

بنا بر اعلام مادورو، «تاد رابینسون» کاردار سفارت واشنگتن در کاراکاس به همراه «برایان نارانجو» رئیس بخش سیاسی این سفارت، «عنصر نامطلوب» شناخته شدند و به آنها برای خروج از ونزوئلا ۴۸ ساعت مهلت داده شد.

به دنبال این اقدام ونزوئلا، وزارت خارجه آمریکا اتهام وارد شده به این دو دیپلمات آمریکایی را رد کرده و دولت ونزوئلا را به نقض کنوانسیون ۱۹۶۱ وین درباره روابط دیپلماتیک متهم کرد.

دولت آمریکا هم در تلافی اقدام کاراکاس، دو دیپلمات ارشد ونزوئلایی را «عنصر نامطلوب» خواند و به آنها برای خروج از آمریکا ۴۸ ساعت زمان داد.

بر این اساس، کاردار سفارت ونزوئلا در واشنگتن و قائم مقام سرکنسول این کشور در هیوستون آمریکا باید این کشور را ترک کنند.

تشدید تنش بین آمریکا و ونزوئلا در حالی صورت گرفته که واشنگتن در هفته‌های اخیر ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی ونزوئلا، تحریم‌هایی علیه این کشور آمریکای لاتین تصویب کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها