طرح اسراییلی دانستن جولان اشغالی در کنگره آمریکا مسکوت ماند

طرح اسراییلی دانستن جولان اشغالی در کنگره آمریکا مسکوت ماند
جمعه 4 خرداد 1397 - 10:27

روزنامه آمریکایی گزارش داد که رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور قطعنامه ای را که خواستار به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندیهای جولان اشغالی شده بود، از دستور کار خارج کرد.

العالم ـ آمریکا

روزنامه آمریکایی واشنگتن فری بیکن افشا کرد که برخی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را طرح کرده اند که خواستار به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی در سوریه بوده است.
براساس این گزارش، فری بیکن دریافته که این طرح به دلیل مخالفت رهبر جمهوریخواهان این مجلس و همچنین برخی عناصر در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مسکوت مانده است.
در حالی که مقام های کاخ سفید منکر هرگونه نقشی در مخالفت با این اقدام هستند، «پاول رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با مخالفت برای رای گیری پیرامون این قطعنامه، آن را از دستور کار خارج کرده است.
این قطعنامه که از سوی «ران دوسانتیس» نماینده جمهورخواه از ایالت فلوریدا پیشنهاد شده بود، پس از انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به قدس از سوی نمایندگانی که گمان می کردند اکنون زمان مناسبی برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان است، مورد حمایت قرار گرفت.
دوسناتیس پس از خارج شدن این قطعنامه از دستور کار به فری بیکن گفته است که به رسمیت شناختن حاکمیت صهیونیست ها بر این منطقه می تواند به فشار علیه نفوذ ایران در منطقه کمک کند.
به گزارش ایرنا، بلندی های جولان در جنوب غرب سوریه و در نزدیکی مرز فلسطین، در سال 1981 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد، اما دولت آمریکا تاکنون از هرگونه موضع گیری درباره وضعیت حاکمیت این منطقه خودداری کرده است.

پربیننده ترین خبرها