تلاش روسیه و عربستان برای کنترل بهای نفت

تلاش روسیه و عربستان برای کنترل بهای نفت
شنبه 5 خرداد 1397 - 04:21

روسیه و عربستان سعودی روز جمعه اعلام کردند، احتمال دارد در ماه ژوئیه به تدریج تولید نفت افزایش پیدا کند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سن پترزبورگ، در همین حال ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت: مسکو از کاهش قیمت نفت خام از حدود 80 دلار کنونی تا 60 دلار در هر بشکه راضی است.

روسیه و عربستان سعودی از گردانندگان اصلی پشت صحنه بین اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت هستند که از سال 2017 تولید آن را محدود نگاه داشته است و بیم آن می رود که دچار صعود ناگهانی قیمت شود.

بر اساس اعلام خبرگزاری ریانووستی، خالد الفالح وزیر نفت عربستان در کنفرانس اقتصادی روسیه گفت که افزایش تدریجی تولید در نیمه دوم امسال اتفاق خواهد افتاد تا از هرگونه شوک در تامین نفت جلوگیری کند.

الکساندر نواک همتای روس وی نیز گفت آنها درباره نیاز به لغو محدودیت های تولید گفتگو کرده اند.

بر اساس اعلام ریانووستی، نواک گفت: اگر ما به نقطه مشترک لازم برسیم تا تولید را افزایش دهیم این کار احتمالا از سه ماهه سوم سال آغاز می شود.

وی افزود وزیران نفت اوپک و دیگر اعضای توافق تولید، درباره چگونگی افزایش تولید در ماه آینده گفتگو خواهند کرد و اکنون بسیار زود است که درباره ارقام دقیق صحبت شود.

این صحبت ها قیمت نفت خام را تا سه درصد کاهش داد.

اوپک و دیگر ده تولید کننده نفت در پایان سال 2016 توافق کردند تولید را تا یک میلیون و هشتصد هزار بشکه در روز کاهش دهند تا قیمت ها همانند آنچه در سال 2014 روی داد، اُفت نکند.

این توافق تا پایان سال 2018 نیز تمدید شد.

مشخص نبودن میزان فروش نفت توسط ایران و ونزوئلا قیمت ها را در هفته های اخیر افزایش داد و بازیگران عرصه نفت هشدار دادند ممکن است قیمت ها تا یکصد دلار نیز بالا رود.

اما پوتین گفت، مسکو قیمت هر بشکه شصت دلار را به عنوان قیمتی متعادل در عرضه و تقاضا تلقی می کند.

وی در سخنانی تلویزیونی گفت: ما به طور کامل از قیمت 60 دلار در هر بشکه راضی خواهیم بود و قیمت های بالاتر ممکن است به مصرف کنندگان آسیب بزند.

خبرگزاری اینترفکس بعدتر به نقل از نواک اعلام کرد هرگونه افزایش تولید نفت تدریجی خواهد بود.

وی گفت: هدف ما پرهیز از بی ثبات کردن بازار نفت است نه متشنج کردن آن.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها