ترامپ چین را مقصر لغو نشست سران با کره شمالی می داند

ترامپ چین را مقصر لغو نشست سران با کره شمالی می داند
شنبه 5 خرداد 1397 - 07:37

رییس جمهوری آمریکا معتقد است که دیدارهای اخیر 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی از چین باعث شد تا لحن این کشور ناگهان در مقابل واشنگتن تغییر کند و این علت لغو دیدار سران آمریکا و کره شمالی بوده است.

العالم _ آمریکا

ترامپ چند روز گذشته در مصاحبه هایش با خبرنگاران گفت مشخص است تحولاتی ناگهان رخ داد که لحن کره شمالی را خصمانه کرده است.

وی گفت که کره شمالی می داند چه می خواهد آنها واقعا به دنبال تغییراتی بودند تا اینکه ناگهان رویدادهایی بوقوع پیوست و باعث شد مواضع پیونگ یانگ تغییر کند.

کره شمالی در روزهای اخیر بارها شماری از مقام های آمریکا از جمله 'مایک پنس' معاون رییس جمهوری آمریکا را مورد سرزنش قرارداده و آنها را افرادی 'کودن' نامیده بود که باعث تیرگی روابط می شوند.

با این وصف اظهارات ترامپ نشان می دهد که او چین را مسبب مسایل اخیر می داند و دو دیدار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از چین و ملاقاتش با شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین را از علت های اصلی تغییر مواضع پیونگ یانگ دانسته است.

امروز خبرگزاری شینهوا از قول وزارت خارجه این کشور گزارش کرد که چین مایل است دیدار سران دو کشور آمریکا و کره شمالی برگزار شود و آن را برای ثبات منطقه مفید می داند.

در همین حال مقام های ناتو هم گفته اند که مواضع کره شمالی پس از دو دیدار تعجب بر انگیز رهبر کره شمالی از چین تغییر کرده است و این سازمان اوضاع را زیر نظارت دقیق دارد.

البته ترامپ به طور مستقیم نام چین را بر زبان نیاورد اما وقتی خبرنگاران گفتند که او پکن را مقصر لغو نشست سران می داند گفت که رییس جمهور چین (شی) یک پوکر باز قهار با کلاس جهانی است.

با این حال 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور ایالات متحده در تازه ترین اظهار نظر خود گفته است دیدار برنامه ریزی شده او با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی می تواند همچنان روز 12 ژوئن برگزار شود.

آنطور که یونهاپ گزارش کرده است ترامپ افزود: ما قصد داریم ببینیم چه اتفاقی می افتد ما اکنون در حال صحبت با آنها هستیم ممکن است این نشست حتی 12 ژوئن برگزار شود.

در همین حال 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی گفته است که خلع سلاح هسته ای و ایجاد رژیم دایمی صلح در شبه جزیره کره مسئولیتی تاریخی است که نمی توان آن را به تاخیر انداخت و یا ناتمام گذاشت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها