واکنش وزات دفاع روسیه به اتهام ساقط کردن هواپیمای مالزی

واکنش وزات دفاع روسیه به اتهام ساقط کردن هواپیمای مالزی
شنبه 5 خرداد 1397 - 08:12

وزارت دفاع روسیه اتهامات دخالت مسکو در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین در سال 2014 را محکوم کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، وزرات دفاع روسیه، نتایج تحقیقات Bellingcat را یکی دیگر از افکار شبه بازرسان انگلیس دانست.
وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده، نتایج تحقیق بازرسان بیشتر براساس اسناد جعلی و قدیمی از ردیابی گفتگوی رادیویی افراد ناشناس استوار است که در 18 جولای 2014 و یک روز پس از این حادثه توسط سرویس امنیتی اوکراین منتشر شد.
این وزارتخانه تاکید دارد که افسرانی که در متن Bellingcat به آنها اشاره شده، بسیار پیش از این از خدمت اخراج شده و وزارت دفاع اکنون اطلاعی از نوع فعالیت این افراد در اختیار ندارد.
وزرات دفاع روسیه همچنین سایر شواهد شبه بازرسان را مورد انتقاد قرار داد. 
وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرده که اهداف نویسندگان این فشارهای تبلیغاتی هماهنگ شده، دورتر از کشف حقیقت و کمک به بستگان مسافرین هواپیمای بوئینگ مالزیایی است که جان خود را در خاک اوکراین از دست دادند.
به نقل از وزارت دفاع روسیه، این همه باعث عدم دلگرمی منطقی از اقدامات سازمان های اجرای قانون هلند می شود. همانطور که در وزارت دفاع تأکید می شود، بازرسان نه تنها شواهد جعلی را مبنایی برای بررسی در نظر می گیرند، بلکه به طور غیر مستقیم در جریان ضد روسی نیز شرکت می کنند.
هیئت پژوهش سقوط هواپیمایی مالزیایی نتایج اولیه این حادثه را اینگونه اعلام کرده، "براساس این نتایج موشکی که هواپیما را مورد اصابت قرار داده از یک پایگاه نظامی روسیه و از یک سامانه ضدموشکی روسی (بوک) شلیک شده است. تمام وسایل نقلیه‌ای که موشک را حمل کرده‌اند نیز متعلق به ارتش روسیه بوده است."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها